Aviseringar
Rensa alla

Jonte 15 år: ”Sjukt lätt att få tag på knark


Åtta

Är det verkligen så förbannat lätt att få tag på knark? Jag menar, om man redan känner människor som säljer eller som har någon kran så är det ju såklart förhållandevis enkelt. Men jag tänker för random Lisa 13 som inte känner någon med kontakter så kan det ju fan inte vara så enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

En platta, en hel haschkaka, kostar cirka 2 500 kronor.

Jävlar, Jonte får visst köpa för återförsäljarpriser! Schysst!

dazed_and_confused:

Jag är mer mogen än andra tonåringar som finns i min närhet. Det är till exempel bara jag och en annan i min klass som röker cigaretter och som har testat hasch. Jag festar regelbundet och har haft sex.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill tillägga att jag också anser att artikeln är vinklad men det är väl underförstått i sammanhanget, så jag valde några mer konstruktiva synpunkter i stället för att bara hålla med och späda på förvirrad knarkarattityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, han lät inte direkt äkta. Det lät uppdiktat. Nu är jag ganska kritisk till både vår narkotikapolitik och till drogbruk bland småungar, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullshit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ett gram hasch kostar cirka 100 kronor.

dazed_and_confused:

Varje joint innehåller ett halvt gram hasch, mer än så kan jag inte ta eftersom jag inte röker regelbundet.

Wow, killen blir ju helt rövknullad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

få ut något av droger

vad kan man få ut av droger?

(om du tror att jag vill provocera så : nej; nyfiken)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäst[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

vad kan man få ut av droger?

(om du tror att jag vill provocera så : nej; nyfiken)

Liknande som av andra upplevelser. Skärskåda begrepp och utveckla sig själv känslomässigt och intellektuellt.

Vad får du ut av att besöka en social sammankomst och ta del av symptom på samhällssjukdom? Vad får du ut av att gå till gymmet och träna fast du inte behöver styrkan? Vad får du ut av att arbeta och gynna kapitalismen?

(ifall du inte begriper det så nämner jag negativa aspekter av sådant du förmodligen finner "utvecklande" eller liknande, om dessa exempel inte stämmer för dig så ber jag dig att säga något som gör det så kan jag applicera samma funktion på detta)

Jag kan förstå att du inte kan se något bra med droger om du saknar tro på människan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Skärskåda begrepp och utveckla sig själv känslomässigt och intellektuellt.

Brk g:

Vad får du ut av att besöka en social sammankomst och ta del av symptom på samhällssjukdom?

jag förstår inte vad du menar med detta.
förklara lite enklare tack 🙂

Brk g:

Vad får du ut av att gå till gymmet och träna fast du inte behöver styrkan?

Jag behöver styrkan för att överleva kapitalistiska systemet, för att jag ska kunna arbeta mer och tyngre än andra så jag får behålla mitt arbete och på gatan.

Brk g:

Vad får du ut av att arbeta och gynna kapitalismen?

Jag gillar inte detta system som har byråkratin som sållar ut de som inte passar in i social-darwinistiska systemet eller kapitalismen heller.

Jag ger det som tillhör staten till staten och Gud det som tillhör gud.

Brk g:

Jag kan förstå att du inte kan se något bra med droger om du saknar tro på människan.

jag tror på människan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

jag förstår inte vad du menar med detta.
förklara lite enklare tack 🙂

Ingen idé.

ArbetaMera:

Jag behöver styrkan för att överleva kapitalistiska systemet, för att jag ska kunna arbeta mer och tyngre än andra så jag får behålla mitt arbete och på gatan.

Då är du ju ingen idealist utan en pragmatiker som enbart ser till din egen överlevnad. Om du vill överleva i vårt samhälle gör du bäst i att fördöma droger, intelligens, begåvning och mänsklighet. Så ser vårt samhälle ut idag.

Men du kan väl åtminstone erkänna att du fördömer? Om det vill sig väl så är detta till och med det första steget mot insikt, genom självkritik.

Och för er som vill säga att jag psykologiserar i onödan: människan är psykologi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigcheers][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Ingen idé.

jo det är intressant tycker jag.

Brk g:

fördöma droger, intelligens, begåvning och mänsklighet. Så ser vårt samhälle ut idag.

samhället idag glorifierar ju destruktiva beteenden som
hor
missbruk (olika slag)
konsumption
och dylika destruktiva handlingar.
___________________________________________
Ja jag fördömer: Narkotika
Du verkar fördöma mänskligheten genom att beskydda en sak som dödar folk och inte bygger upp någonting kan jag tycka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

samhället idag glorifierar ju destruktiva beteenden som

Och det beror på att föräldrar idag tvingas att vara sjukt dumma när de uppfostrar barn och inte låter barnen tänka alls, inte ens tänker själva när de uppfostrar utan bara går efter samhällets regler. Samhällets regler är välmenande men felaktiga, detta upptäcker intelligenta ungdomar lätt, men de saknar självinsikten som krävs för att använda droger/sexualitet/etc konstruktivt. De bildar gärna destruktiva gemenskaper som en motreaktion på föräldragenerationens rabiata och ologiska förhållningssätt till sådant som är fel. De får inte tänka och utvecklas och mogna i sin egen takt för de matas ständigt av ologisk smörja som de kan se igenom och som bygger på en tro om att barn är dumma i huvudet, det vill säga en misstro och pessimism till hela mänskligheten som tankemässigt skulle kunna ersättas av apokalyps. Detta späds på av media, som tar pengar i utbyte mot att bekräfta folks självbedrägerier. Det är i princip religion fast med osäkerhet och bekräftelsebehov dimhöljt piedestalplacerade i stället för en konkret (men påhittad) entitet. Det är människan, den friska och begåvade, som ska stå där.

En annan viktig grej är att sluta låtsas som att psykiska sjukdomar är "personlighetsdrag".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Och det beror på att föräldrar idag tvingas att vara sjukt dumma när de uppfostrar barn och inte låter barnen tänka alls

Nej pojkar får gå i klänningar och om pappa fostrar sin son är han fascist.

Brk g:

De bildar gärna destruktiva gemenskaper som en motreaktion på föräldragenerationens rabiata och ologiska förhållningssätt till sådant som är fel

som du gör genom att romantisera narkotika? som ett exempel(?)


   
SvaraCitera