Aviseringar
Rensa alla

jordlott


Ämnesstartare

om um var en kolonilott och time vår trädgårdsmästare, vilken gröda skulle du vara då och var i lotten vill du bli planterad?

edit: vilken växtnäring skulle just du kräva och hur skulle du växa?


   
Citera
mynona

hur kan man svara på det själv=S


   
SvaraCitera
time
 time

mynona:
hur kan man svara på det själv=S

För att du väljer vilken gröda du är! 

Vilken gullig tråd btw Hjärta Om jag ej var trädgårdsmästaren skulle jag vilja vara en solros och få en plats där jag får mycket ljus och kärlek från andra trevliga växter. Kräver rätt mycket vatten och omvård men ger tillbaka med glada färger och helt okej doft.


   
SvaraCitera
reben

tistel
planterad överallt
livnär mig på andras energi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grödor är odlade växter inom jordbruket som skördasFörvirrad

Men en växt... Sålänge Time är en kunnig/skötsam trädgårdsmästare som inte övervattnar/dränker eller ligger och solar medans vi torkar... så kan jag nog tänka mig vara smultronplanta eller rabarber. Söt eller Sur. Man vet aldrig.

Om hon inte sköter sig och jag vantrivs med de andra växterna så blir jag ogräs och sprider mig som en pest. Muhaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

persilja, i ett avlägset litet hörn av trädgårdslandet. behöver halvskugga och väldränerad jord.

20060704-QZD09090_QIL66-18-277_Petroseli

117.jpg


   
SvaraCitera
Draug

 En cannabis planta för att vara rebellisk mot alla andra nyttiga växter i grönsakslandet. Vill bli placerad i mitten så jag får mycket sol och kan växa mig stor och ståtlig +att alla andra ska komma att känna av min unika goda stank.


   
SvaraCitera
mynona

time: För att du väljer vilken gröda du är!

Kan inget om växter så vet inte vad som skulle passa

time: Vilken gullig tråd btw

Det håller jag med om däremot!

Hade velat skriva om jag kunnat något om växter


   
SvaraCitera

En granplanta, åt höger nånstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om time var trädgårdsmästare? Hm, jag hade varit ett sånt där jobbigt ogräs som är svårt att bli av med alternativt en gröda som inte behöver skötas om särskilt mycket utan klarar sig bra själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

För att du väljer vilken gröda du är! 

Vilken gullig tråd btw Hjärta Om jag ej var trädgårdsmästaren skulle jag vilja vara en solros och få en plats där jag får mycket ljus och kärlek från andra trevliga växter. Kräver rätt mycket vatten och omvård men ger tillbaka med glada färger och helt okej doft.

du kan få vara en trädgårdsmästarsolros om du vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
 En cannabis planta för att vara rebellisk mot alla andra nyttiga växter i grönsakslandet. Vill bli placerad i mitten så jag får mycket sol och kan växa mig stor och ståtlig +att alla andra ska komma att känna av min unika goda stank.

hoppas int polisen springer förbi kolonilotten på sin morgonjogg bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer:
En granplanta, åt höger nånstans.

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill vara den där klängväxten som smyger sig upp ur sin kruka, vidare över diverse dammiga oanvända redskap och sedan upp på kolonilottens husvägg. där klistrar jag mig fast och förstör långsamt träet. men jag är helt okej tjusig.


   
SvaraCitera