Aviseringar
Rensa alla

Judehatet i Malmö.


Ämnesstartare

är lite kluven, tycker mest: sluta vara religiösa jävla idioter, annars kan ni lika gärna omyndigförklaras och användas som boskap eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Judarnas hat kommer att drabba oss alla i sinom tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk om det är självhatande judar som gör det? 


   
SvaraCitera

dazed: Tänk om det är självhatande judar som gör det?

Tror det är Mossad som ligger bakom allt... "false flag". Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Tror det är Mossad som ligger bakom allt...

Ja de brukar ju vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev så jävla förbannad av den att jag ej kunde kolla klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen nyhet att antisemitismen är utbredd bland muslimer och mycket värre än vad islamofobin är i Sverige. Det skrämmande är dock att media tycks blunda för det (tills nu?), att politiker blundar för problemen, att vänstern bortförklarar kritiken med att stämpla ut människor som islamofober och samtidigt håller manifestationer för islam. Alltsammans blir ju väldigt unket med tanke på hur utsatta judar samtidigt är och inte minst på grund av vår historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det finns det ju ingen historisk empiri för hahahaha

Muhammad jagade bort 2 judiska stammar och avrättade den tredje stammen och tog deras kvinnor som slavar.

Judar har attackerats flera gånger i Palestina, Nordafrika och  Al-ʾAndalūs av muslimer.

Det är alltså inte bara rasister och kristna som attackerat judar genom historian.

Bevisa för mig att det är kristna och höger-folk som i nutid förföljer judar i Europa.  Låter skevt att tro att kristna från Malmö jagar judar. Med tanke på hur det ser ut idag mellan Palestina-Israel så är det med 99 % säkerhet muslimer som attackerar judarna.

Nazisterna har sitt fokus på muslimer förtillfället, tror inte det är dom som attackerar judarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Finns ju gott om judar i malmö, för övrigt är det mörkhyade som inte är välkomna i judarnas stad att döma av hur de behandlas

Finns bara ca 500 judar i Malmö.

Vad har du för källa på att mörkhyade inte är välkommna i judarnas stad? Vilken stad är ens judarnas stad?


   
SvaraCitera

kallis: Vad har du för källa på att mörkhyade inte är välkommna i judarnas stad? Vilken stad är ens judarnas stad?

Tror han syftar på Israel, de är inte särskilt snälla mot de få minoriteter de har där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

de är inte särskilt snälla mot de få minoriteter de har där.

Källa?


   
SvaraCitera

kallis: Källa?

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/09/israel-coerces-sudan-eritrea-migrants-deportation-201495130968214.html

Icke-judar är väl inte tillåtna att flytta till Israel nu för tiden? Tror man måste vara jude för att kunna få israeliskt medborgarskap, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallis: Judar har attackerats flera gånger i Palestina, Nordafrika och Al-ʾAndalūs av muslimer.

kallis: Bevisa för mig att det är kristna och höger-folk som i nutid förföljer judar i Europa.

No shit att judar har varit i konflikt med muslimer måste jag säga, i Spanien, Al-ʾAndalūs som du skriver så bleknar det nog dock i jämförelse med de kristna, enade Spaniens behandling av judarna.  Nåväl det handlar inte om det.

Jag tycker det är befängt att jag skall behöva bevisa att nazister trakasserar judar, det är trams som Carl Lidbom hade sagt. Vi hade ju bland annat skändningen på den judiska grundskolan Vasa Real i Stockholm som du säkert minns.
Det är då lite konstigt att skratta bort att nazister kan trakassera människor av det judiska samfundet.

Jag vet inte vilka som förföljer den judiska befolkningen i Malmö, om det är en grupp eller flera osv. Det kan mycket väl vara muslimer men jag tycker att du borde fundera över varför du är så angelägen om att skydda nazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

No shit att judar har varit i konflikt med muslimer måste jag säga, i Spanien, Al-ʾAndalūs som du skriver så bleknar det nog dock i jämförelse med de kristna, enade Spaniens behandling av judarna.  Nåväl det handlar inte om det.

Jag tycker det är befängt att jag skall behöva bevisa att nazister trakasserar judar, det är trams som Carl Lidbom hade sagt. Vi hade ju bland annat skändningen på den judiska grundskolan Vasa Real i Stockholm som du säkert minns.
Det är då lite konstigt att skratta bort att nazister kan trakassera människor av det judiska samfundet.

Jag vet inte vilka som förföljer den judiska befolkningen i Malmö, om det är en grupp eller flera osv. Det kan mycket väl vara muslimer men jag tycker att du borde fundera över varför du är så angelägen om att skydda nazister.

Med tanke på vad som händer i Palestina så är det nog muslimer som står för det mesta av förföljelsen iaf.

Jag tycker du borde fundera över varför du är så angelägen att skuldbelägga kristna i Europa för nutidens förföljelse av judar. Kristen fundamentalism i Europa är inte särskilt vanligt längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallis:

Med tanke på vad som händer i Palestina så är det nog muslimer som står för det mesta av förföljelsen iaf.

Jag tycker du borde fundera över varför du är så angelägen att skuldbelägga kristna i Europa för nutidens förföljelse av judar. Kristen fundamentalism i Europa är inte särskilt vanligt längre.

Oj där fick du minsann till en poäng!


   
SvaraCitera