Aviseringar
Rensa alla

Jul med vänner eller familj?


Ämnesstartare

Själv så skulle jag gärna fira jul med några vänner, men de ska ju umgås med sina familjer, så det är ju kört.
Blir då som tvungen att tillbringa julafton med min familj, vilket jag för övrigt inte alls tycker om. Skulle hellre spendera den kvällen tillsammans med gamle Jack Daniels eller nån annan trevlig typ. Men men...

Hur tycker ni att julen ska firas, med familjen eller med goda vänner?
Vore kul att höra om nån annan än jag helst skulle fira julen med vänner istället för med familjen, om de fick en chans, och vännerna inte är upptagna med sina familjer.


   
Citera

Brukar bli att man äter mat och så med familjen, sen senare på kvällen tillsammans med lite polare super sig full.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowboy:

Hur tycker ni att julen ska firas, med familjen eller med goda vänner?

Allra helst inte alls, men om det nu är tvunget bör den firas med de enda tre komponenterna jag tycker om med julen.

1. Saftglögg.
2. Cederpepparkakor.
3. Mer film på tv än vanligt.

Vänner eller familj spelar egentligen ingen roll. Inte för att jag direkt tycker om forcerat släktumgänge - så kanske helst vänner - men just den biten kan jag väl offra mig för, för de andras skull.


   
SvaraCitera

Cowboy:

Hur tycker ni att julen ska firas, med familjen eller med goda vänner?

Ja, hellre med vänner (med tanke på hur min familj kommer fira jul det här året, känns ok, ändå inte).
Blir mer avslappnat att fira med vänner, skulle jag tro.
Men mina vänner skulle nog inte kunna tänka sig fira jul utan sin familj.
Who knows [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Familj faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HappyEnd:

Blir mer avslappnat att fira med vänner, skulle jag tro.
Men mina vänner skulle nog inte kunna tänka sig fira jul utan sin familj.

"Yes" till det första, och "samma här" till det andra.

Jag vet hur det kommer bli. Morfar kommer stöka på och dra urdåliga skämt som var "inne" på 30-talet, morsan kommer vara som hon alltid är, vilket resulterar i bråk mellan oss, man kommer sitta och peta i maten och försöka komma därifrån så fort som möjligt. Känns inte som ett optimalt sätt att fira jul.

På juldagen däremot, ska jag och några polare ha ett julbord hos mig med kalkon, tunna revbenspjäll, böckling, kakor, tårtor och massa annat gott. Krubbet sköljs ner med varsin låda Varm & kall, lite öl, och sprit. Möjligtvis en liten cigarr också.
Det är juldagen jag ser fram emot, inte julafton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Familj faktiskt.

the exact words that ran through my mind


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowboy:

vilket jag för övrigt inte alls tycker om.

Varför är det dåligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

the exact words that ran through my mind

Great minds think alike!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänner helt klart. Gillar inte min familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Great minds think alike!

Jao, vet att många familjer inte har världens bästa relationer och det kan vara skönt att iallafall ses en gång om året. Då man även kanske kan slå ihop flera familjer och ha det trevligt bara för att. Familjen kommer alltid att vara en del av en själv medan vänner kan man fira med dagen därpå [zzz]


   
SvaraCitera

Klart man firar jul med familj och släkt. [confused]

Man går ju ut på JulDagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Jao, vet att många familjer inte har världens bästa relationer och det kan vara skönt att iallafall ses en gång om året. Då man även kanske kan slå ihop flera familjer och ha det trevligt bara för att. Familjen kommer alltid att vara en del av en själv medan vänner kan man fira med dagen därpå [zzz]

Yup. Själv har vi det jävligt bråkigt i familjen och så, men på julen lyckas vi på nåt sätt alltid få det mysigt osv. Så det är awesome <:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge man bor hemma så borde man offra sig för familjen.


   
SvaraCitera