Aviseringar
Rensa alla

Julen är inte kristen.


Ämnesstartare

Trött man bli på alla kristna som säger att julen är deras högtid. Julen kommer ifrån Paganismen. Kom på era egna högtider istället för att sno andras era douchebags [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

haha aa fan va rätt mannen [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

haha aa fan va rätt

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fuck you man, du har också fel! Julen kommer inte från någon plats eller tid, det kommer inifrån... Från våra hjärtan [love]

Julen finns inom oss [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vilket p14-pretto du är egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Newsflash 🙂
Att göra om något som man anser är ont på något sätt till en god högtid är väl inget fel? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Fuck you man, du har också fel! kommer inte från någon plats eller tid, det kommer inifrån... Från våra hjärtan Julen finns inom oss

BULLSHIT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har aldrig funderat över att den firas av olika orsaker och därav förekommer det olika typ av seder? Pappskalle.

Samt:

Dan_the_ironman:

fan vilket p14-pretto du är egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Newsflash :)Att göra om något som man anser är ont på något sätt till en god högtid är väl inget fel? 😉

Tycker bara att det är fittigt att sno en högtid [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

BULLSHIT

Du förstår inte meningen med julen, du är lika illa som grinchen själv [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no]-smileyn är så jävla weird egentligen. Vad står han där och pekar penis för liksom... suck...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du har aldrig funderat över att den firas av olika orsaker och därav förekommer det olika typ av seder? Pappskalle.

Då kan ju jag göra Ramadan till en högtid då man bara får äta när solen är uppe [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Du förstår inte meningen med julen, du är lika illa som grinchen själv

Nej jag förstår nog inte riktigt julen för jag är inte en Paganism expert. Om inte du är insatt i Paganismen så förstår nog inte du helt heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Då kan ju jag göra Ramadan till en högtid då man bara får äta när solen är uppe

Varsågod och försök. Du kommer säkert ha en effektiv genomslagskraft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta organiserade religionernas seder härstammar från hednisk kultur då de var tvungen att härstamma någonstans ifrån början. Och inom i stort sett alla primitiva kulturer har man haft en stark tradition att tillbe naturen med ofta en sed för alla våra årstider.

Med andra ord, kristna var inte först med julen - de bara vidarutvecklade den.

varför göra en så snäsig trådstart när vi alla här borde smutta glögg och vara trevliga mot varandra? [cute]


   
SvaraCitera