Aviseringar
Rensa alla

Julklappstips till alla i familjen? (Hjälp)


Ämnesstartare

Hej, tänkte att det här kunde bli en bra tråd för folk som har svårt att komma på vad man ska ge till varandra i julklapp.

Jag skulle behöva hjälp med paket till min 19 åriga pojkvän som är personligt.

Mitt tips skulle kunna vara till en syster 15 års åldern ett presentkort från favoritbutiken eller en nödlösning (Ett kontrakt där man kan erbjuda sig själv vara en nödlösning när som helst vilken tid på dygnet!)

Det är bara att slänga in tips!


   
Citera

Skulle behöva spara pengar hela året för att ha råd med julklappar till hela min familj, så mitt tips är: köp inget. [y]


   
SvaraCitera

åh jag behöver också hjälp!

ett julklappstips för en pojk som jag gillar ganska mycket som jag antar att man kan säga att jag är "på g med". Han är sjutton år, lite av en datornörd och smart. Vi är inte ihop men han hintade att köpa en julklapp till mig och jag vill köpa ut honom, och i sin tur hur mycket pengar bör jag lägga på presenten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anna Månsdotter:

Skulle behöva spara pengar hela året för att ha råd med julklappar till hela min familj, så mitt tips är: köp inget. [y]

Du har säkert köpt en massa skit till dig själv!


   
SvaraCitera

en annan sak att tänka på är att jag vill inte köpa något som är för seriöst heller, men vill köpa något som är klockrent som han skulle gilla [crazy]


   
SvaraCitera

något de uttryckligen vill ha


   
SvaraCitera
time
 time

Brukar köpa enkla småsaker som är trevliga i vardagen, inget dyrt och gärna personligt, och något folk är i behov av. Min pojkis har fått en ovanligt dyr julklapp som var en rock. Annars hade jag bara tänkt köpa böcker till syskon, något till de närmaste vännerna (har inte klurat ut vad än). Mamma ska däremot få en korg med en flaska vin, två plattor Fazerchoklad, ett paket getost och en tröja eller en sjal. [blush] Hon har varit så snäll och rar det senaste året nu när jag flyttat ut på riktigt, så därför ska hon få något extra, extra fint.


   
SvaraCitera

Finns jättefina glittriga pennskrin på indiska som passar bra som julklapp till syskon som går i skolan. Köpte ett till min lillebror idag.


   
SvaraCitera

hade pusskuponger varit en dålig idé?
att man tex köper någon liten sak, tex en bok som ser läsbar ut eller en t-shirt med en star wars logga på och man sedan slår in den i ett papper som man gjort med små söta pusskuponger? [blush]

om ni var en kille hur hade ni reagerat?


   
SvaraCitera

Gav syster 3 månader spotify premium förra julen, för hon är svår att köpa saker till. Moder fick ett presentkort härifrån. Pojkvän fick fickplunta med sovjetmotiv. Fader fick lite olika matgrejer.

Råkar man ha mycket pengar så känns tidningsprenumerationer och dvd-boxar som sånt folk gillar. Böcker eller serieböcker, också.


   
SvaraCitera

Tips till er som inte riktigt vet vad ni ska köpa till era mammor, väninnor, systrar osv. är ett home spa mini kit [smile]
Köp någon fin presentpåse och lägg tex. i; badsalt, någon ansiktsmask, nagel- fotfil, tvål, hand- fotkräm, nagellack, choklad, ljus [smile]
Gav det till några kompisar och de blev jätteglada [bigsmile]

Till min pojkvän har jag bland annat köpt några fina glasburkar som jag har fyllt på med te (i lösvikt) en tesil och ett sött fat där man ska lägga tesilen på. La detta i en julig presentpåse.
Ett annat trevligt tips till personer som gillar te [wink]

Det finns ju en mängd olika saker/teman man kan slänga ihop i en "tema" påse; Choklad, frukt, ost, vin, filmmys osv.

Jag behöver även få ett tips på vad man kan köpa till sin pappa och hans sambo, de får alltid en gemensam julklapp.. Vill inte ge dom någon "temapåse" för de brukar få det.. [smile]


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Du har säkert köpt en massa skit till dig själv!

Nej. [zzz] Fast du kanske menar att jag borde köpa till mina föräldrar och mina fem syskon, när jag inte får något av dem? [smile]


   
SvaraCitera

prydnader är poppis som fan 😀


   
SvaraCitera

Ska ge böcker till de flesta i min familj, böcker som jag tror skulle intressera dem [cute]. Mamma och hennes man ska dessutom få presentkort på bio, av mig och Tobbish. Pappa ska få en bok om öl, så jag ska kanske köpa några av sorterna till honom (jag tycker inte att man ska ge alkohol i presenter, men ja, får la göra ett undantag).

Hmhmhmh.


   
SvaraCitera

Anna Månsdotter:

Fast du kanske menar att jag borde köpa till mina föräldrar och mina fem syskon, när jag inte får något av dem?

Nej, hon menar att du förmodligen köper för mycket till dig själv om du skulle behöva spara pengar hela året för att köpa julklappar [smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile] Precis som hon skrev [bigsmile]


   
SvaraCitera