Aviseringar
Rensa alla

Juridik, uppgift i skolan


Ämnesstartare

Det är så att jag har fått en hemuppgift angående juridiken och jag själv läser juridik! Här är frågorna.

Fråga 1
Sandra är anställd på ett företag som inte går så bra. Hon har en funktion som innebär ansvar.Ledningen har talat om nedskärning och Sandra blir orolig av vad hon har hört. Sandra undrar vad som gäller eftersom hon arbetat i 5 år i företaget samt att hon är den enda på företaget som kan dem uppgifterna hon ansvarar för i företaget. Du skall redogöra och motivera om hur ett förfarande går till om hon blir uppsagd. Du skall endast ta med det som är av vikt för henne att veta!

Fråga 2

Efter personalfest kallas Sonja till Chefen och hon får ett ultimatum-lämna arbetsplatsen frivilligt eller så kickar jag dig. Sonja känner sig rädd och utelämnad.Hon kontaktar dig som jurist och ber dig om råd. Du skall redogöra vad som gäller för Sonja samt hänvisa till lagen. Du måste förklara på ett tydligt sätt och motivera ditt ställningstagande för att Sonja skall vara behjälplig av ditt svar

Har så många rester kvar och därför jag ber om hjälp , uppskattas verkligen ! 🙂


   
Citera

göra någon annans läxor pff fuck that


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara så mycket och göra så därför jag vände mig till denna sida. Tvingar inte någon direkt bara snällt om nån kunde ge mig ett vettigt svar 🙂


   
SvaraCitera