Aviseringar
Rensa alla

Justin Bieber...


M00N
 M00N

Fabregas:

Men han gör usla låtar...Folk tummar ner hans videos på youtube och skriver någon kommentar om att han är kass. Krävs inga större mängder energi för att göra det.

Men det är ju inte det enda...hur många hatgrupper finns det inte på Facebook om att han suger och är gay och till och med om att man vill se honom död?
Justin Bieber gör oskyldig musik folk inte tycker om men det var länge sedan jag hörde någon klaga på "candy shop", "i just had sex" eller "tonight im fucking you".
Var glad att 12åringarna lyssnar på Justins texter om första kärleken osv så länge de är barn.


   
SvaraCitera

M00N:

Justin Bieber gör oskyldig musik folk inte tycker om men det var länge sedan jag hörde någon klaga på "candy shop", "i just had sex" eller "tonight im fucking you".

Hela hårdrocks-världen kritiserar de låtarna, så ja.

Förövrigt tycker jag hela hysterin över Justin Bieber börjar gå överstyr. Jag gillar inte snubben. Han gör inte bra musik. Han sjunger bra, ja. Det är ren fakta. Men det gör inte honom automatiskt till en bra artist. Och som en musiker själv så avskyr jag sellouts. Klart och tydligt är hans fokus strikt på pengarna. Det märker man baserat på de klyschiga låtarna och musikvideorna som ska locka till sig tonårstjejer som faktiskt KÖPER hans musik. Eller betalar tusen kronor för en biljett.

Det som skrämmer mig dock är alla "Beliebers". Från att vara fans har "Beliebers" blivit en jävla hatfull sekt mot alla som inte tycker om Bieber. Några laddade upp en bild då de brände en Bieber biljett. Fine, man kan bli sur om man gillar Bieber och vill ha en biljett, men att börja mordhota personen och säga att den personen ska brinna i helvetet? Samt att dessa tonårstjejer är villiga att gå till ATTACK mot folk om de säger att Bieber suger. De vill ha rätten att gilla Bieber, men fan heller att någon får snacka skit om honom. Alla Beliebers börjar nu bli ett gäng tjejer i en sekt som snart kommer påbörja korstågs liknande grejer mot alla som ogillar Bieber. Att gå till attack mot folk som ogillar Bieber (Och de känner inte ens Bieber, herregud) med ord som "DÖ DIN ÄCKLIGA VIDRIGA FITTA. JAG KOMMER DÖDA DIG! HOPPAS DU BRINNER I HELVETET. ÄCKLIGA MÄNNISKA. BIEBER ÄR TUSENGÅNGER BÄTTRE MÄNNISKA ÄN VAD DU ÄR" och liknande grejer är patetiskt, löjligt och bara ett tecken på att folk är fanatiska.

Folk får gilla Bieber, jag bryr mig inte om de våldtar sina egna öron och slösar sina pengar på en artist som bara vill åt pengarna. Men fan heller att man går och mordhotar andra för att de inte delar samma åsikt.


   
SvaraCitera
Bakric

Vicarious:

Det som skrämmer mig dock är alla "Beliebers". Från att vara fans har "Beliebers" blivit en jävla hatfull sekt mot alla som inte tycker om Bieber. Några laddade upp en bild då de brände en Bieber biljett. Fine, man kan bli sur om man gillar Bieber och vill ha en biljett, men att börja mordhota personen och säga att den personen ska brinna i helvetet? Samt att dessa tonårstjejer är villiga att gå till ATTACK mot folk om de säger att Bieber suger. De vill ha rätten att gilla Bieber, men fan heller att någon får snacka skit om honom. Alla Beliebers börjar nu bli ett gäng tjejer i en sekt som snart kommer påbörja korstågs liknande grejer mot alla som ogillar Bieber. Att gå till attack mot folk som ogillar Bieber (Och de känner inte ens Bieber, herregud) med ord som "DÖ DIN ÄCKLIGA VIDRIGA FITTA. JAG KOMMER DÖDA DIG! HOPPAS DU BRINNER I HELVETET. ÄCKLIGA MÄNNISKA. BIEBER ÄR TUSENGÅNGER BÄTTRE MÄNNISKA ÄN VAD DU ÄR" och liknande grejer är patetiskt, löjligt och bara ett tecken på att folk är fanatiska.

Ser faktiskt fram emot den dag då någon går till fysisk attack mot mig för att jag aktivt ogillar Bieber. Var så länge sen jag hade en bra anledning att ge nån på käften.


   
SvaraCitera

Bakric:

Ser faktiskt fram emot den dag då någon går till fysisk attack mot mig för att jag aktivt ogillar Bieber. Var så länge sen jag hade en bra anledning att ge nån på käften.

+1 på det. Känner att man måste sätta ner foten och markera att deras fanatiska beteende är inte ok. Även om personen var Michael Jackson fanatiker hade jag kunnat ge personen på käften om den går till fysisk attack mot mig om jag inte gillar MJ (har ingen specifik åsikt om MJ förövrigt).


   
SvaraCitera

Han e fan bög asså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså, jag som startade tråden hatar inte honom 😉
Jag kan bara inte förstå hans storhet, vad det egentligen är som gör han så bra?! Det är väl antagligen en ren marknasförings fråga.
Tacka vet jag de gamla pojkbanden som känns kult i dag, kolla in den här låten:


   
SvaraCitera

Jag känner absolut ingen med manligt kön som tycker om honom, men så har vi mig som tycker han har ett par bra låtar. Han har ju en grym sångröst det kan man ju inte förneka, så varför allt hat? Killen har ju talang.


   
SvaraCitera

M00N:

Jag förstår snarare inte hysterin med att hata honom.

Ja, det är om något bara löjligt.


   
SvaraCitera