Aviseringar
Rensa alla

Justin Bieber har raderat sitt instakonto


Ämnesstartare

Ja, nu har Justin tagit bort sitt instakonto. Tydligen har det skrivits för mycket elaka kommentarer och han orkade inte längre. Vad tycker ni? Ska man som offentlig person bara finna sig i elaka kommentarer? Hur ska man hantera? Var det rätt av honom att ta bort insta? 


   
Citera

Ickefråga 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patriarkatet:
Ickefråga 

Varför tycker du det? Jag tycker det är väldigt intressant med offentliga personer och sociala medier. Hur mycket ska man bara ta, var går gränsen, hur hanterar man? Vad ger folk rätten att skriva vad som helst på någons insta oavsett vem det är. 


   
SvaraCitera

Lucella:

Varför tycker du det? Jag tycker det är väldigt intressant med offentliga personer och sociala medier. Hur mycket ska man bara ta, var går gränsen, hur hanterar man? Vad ger folk rätten att skriva vad som helst på någons insta oavsett vem det är. 

Jag kan inte bry mig mindre om ickeproblemen för en mångmiljonär.


   
SvaraCitera

Men pasiudfhoisuhfas att någon är rik ger en inte carte blanche att behandla hen som skit helt utan anledning. Folk är avundsjuka och bittra (jag också, herregud) men man måste ju åtminstone försöka bete sig. Det är en människa bakom det där kontot, liksom alla andra konton. Folks beteende på nätet är ju bedrövligt på många ställen, speciellt när det gäller offentliga människors konton - vilket ju innebär att man inte behöver ta samma ansvar för det som man behöver om man skriver det på sin grannes. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Men pasiudfhoisuhfas att någon är rik ger en inte carte blanche att behandla hen som skit helt utan anledning. Folk är avundsjuka och bittra (jag också, herregud) men man måste ju åtminstone försöka bete sig. Det är en människa bakom det där kontot, liksom alla andra konton. Folks beteende på nätet är ju bedrövligt på många ställen, speciellt när det gäller offentliga människors konton - vilket ju innebär att man inte behöver ta samma ansvar för det som man behöver om man skriver det på sin grannes. 

Ens existens ger en carte blanche att behandla en som skit. Måste man verkligen försöka bete sig? Det håller bara inne ens riktiga känslor och åsikter. Om någon blir skadad av ord är de Känsliga.


   
SvaraCitera

tänk om ja ens brytt mig 0,0001%, va ungefär så många % som behövdes för att ändå skriva en kommentar


   
SvaraCitera

Haha, vilken fjolla. Bara att Instagram lägger till ett filter så man inte kan skriva sådant.


   
SvaraCitera

Kan han inte remove himself like kebab


   
SvaraCitera

Lucella: Ska man som offentlig person bara finna sig i elaka kommentarer?

Ja.


   
SvaraCitera

Vare sig man är offentlig eller inte ska man slippa hat. Kan dock vara en jättebra idé att vara utan insta som offentlig person, så man slipper att alla som uppenbarligen inte har något livs hat.


   
SvaraCitera

KycklingKalkon:
Vare sig man är offentlig eller inte ska man slippa hat. Kan dock vara en jättebra idé att vara utan insta som offentlig person, så man slipper att alla som uppenbarligen inte har något livs hat.

Meh. Näthat är ett bra sätt att få ut ilska.


   
SvaraCitera

ok?


   
SvaraCitera

Synd att det blev såhär. Trist att varje tjej som hänger med Justin alltid ska få hat. 

Dessutom så kommenterade exet^^5e28d46c-a246-40d5-931d-9314ad014577.jpg


   
SvaraCitera