Aviseringar
Rensa alla

K-pop?


Ämnesstartare

Om det fanns minst En person här som lyssnar på K-pop eller kanske börjar lyssna på det efter denna tråd så skulle det lysa upp min dag. Well, här är i alla fall den enda(?) tråden om K-pop, Koreansk popmusik. Sökte tidigare men hittade ingenting. Om ni vill veta vad K-pop är så googla eller läs på Wikipediasidan istället för att fråga i tråden, tack.

Så... Favoritgrupper eller artister, någon? Själv är jag ganska obsessed med gruppen U-Kiss som är min favoritgrupp.
K-pop är otroligt olikt musiken jag lyssnade på innan. Då var det mest MCR, Paramore, Panic! At The Disco, Anberlin, All Time Low och sånt. Tror det bevisar lite att man kan lyssna på vilken genre som helst och ändå börja älska en annan genre som är totala motsatsen nästan.

Men ja, här kommer några av mina favoritlåtar atm utifall ni vill ha några tips. Andra får gärna också länka till fler låtar. [cute]


   
Citera

Nej, för det luktar avföring och alla låtar verkar vara producerade av misstänkta pedofiler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nej, för det luktar avföring och alla låtar verkar vara producerade av misstänkta pedofiler.

K. Intressant att man kan lukta genom datorn och att du hört alla låtar, måste jag säga. ^^'
Nej men okej, din åsikt.


   
SvaraCitera

Kaminari:

K. Intressant att man kan lukta genom datorn och att du hört alla låtar, måste jag säga. ^^'

Men hur ser du på J-pop då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Men hur ser du på J-pop då?

Har inte lyssnat på J-pop särskilt mycket, då är det antingen J-rock om det ska vara någon slags japansk musik.


   
SvaraCitera

Kaminari:

Har inte lyssnat på J-pop särskilt mycket, då är det antingen J-rock om det ska vara någon slags japansk musik.

Men för mig som är novis, berätta någon skillnad mellan K-och J-pop/rock.

SERIÖST, det kan vara intressant för mig. Visst, genren är skit, men det är alltid intressant att diskutera[smile]

Hit me!


   
SvaraCitera

Blev lite kär när jag såg denna här om dagen[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Men för mig som är novis, berätta någon skillnad mellan K-och J-pop/rock.

SERIÖST, det kan vara intressant för mig. Visst, genren är skit, men det är alltid intressant att diskutera

Hit me!

Lätt, K-pop och K-rock är Koreanskt och J-pop och J-rock är Japanskt. [wink]
Sen är det ju olika artister, band och grupper.

Panda: Åh, SNSD's nya! ^^ Den är japansk, dock. XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill btw tipsa om mashupen som öppnade mina ögon för K-pop och min favoritgrupp. :3


   
SvaraCitera

Kaminari:

&feature=related

GEE GEE GEE GEE BABY BABY BABY


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hipster:

GEE GEE GEE GEE BABY BABY BABY

... aa. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ÄLSKAR K-pop [love] Så glad att jag hittade den här tråden! ^^

Haha det var likadant med mig, förutom k-pop lyssnar jag på typ paramore, panic! at the disco osv.. och det är ju en viss skillnad men älskar nästan all sorts musik så [wink]

Det är så svårt att välja mina favoriter men SNSD måste ju vara #1, andra jag gillar är T-ara, Super Junior, After School, TVXQ, Orange Caramel, BoA, BigBang, Miss A, jag kan hålla på i evigheter [crazy]

Några bra låtar atm

Den sista är några månader gammal men är min absoluta favoritlåt när det kommer till texten [love]


   
SvaraCitera

Läskigt... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda kpop jag lyssnar på är Raaain, han är bara för bäst[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och så älskar jag koreanska serier....Koreanska serier är bättre än musiken i landet[smile]


   
SvaraCitera