Aviseringar
Rensa alla

Käkarna låser sig?


Ämnesstartare

Kanske drygt två månader tillbaka har jag känt hur mina käkar plötsligt kan låsa sig på vänstersida, när jag tuggar låser dom säg, när jag pratar låser dom sig osv. Dom vill verkligen att jag ska hålla käften stängd [sad] Vad beror detta på, och bör jag uppsöka tandläkare/läkare?

Tuggar förövrigt tuggummi 24/7.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har också haft så i flera år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min moder har så sedan de drog ut hennes visdomständer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm samma här... Sjukt jävla jobbigt. Enligt tandläkaren är det tydligen för att jag gnisslar tänder (?) eller ja, biter hårt väldigt ofta pga stress typ


   
SvaraCitera

har samma problem. vaknade en morgon av att jag inte kunde öppna käften..[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smaskig:

Tuggar förövrigt tuggummi 24/7.

Sluta tugga och se om problemet försvinner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade samma problem som du har för några år sedan. Allt började en kväll när jag stod i duschen och skulle raka mig. Jag fick för mig att jag skulle prova och se om jag kunde få i raklöder öppnaren i min mun :S. När jag provade detta så låste sig käken, och hade det problemet i 1år. Störde mig kraftigt på detta då jag fick "rätta" till käken varje gång den hamnade fel för ibland gick det knappt att äta eller prata.

Men den försvann efter 1år när jag lät käken vila, . Angående ditt tuggummi ätande så måste du låta käken få vila ibland. Till och med tandläkaren säger att man inte alltid ska tugga på saker, käken måste få vila. Hur bra är det för kroppen att arbeta 24/7? kroppen behöver ju vila, precis som dina käkar. Hade jag varit dig hade jag slutat upp med tuggummi käkandet och låtit käken vila ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker som resten, sluta tugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är kroppens sätt att säga att du äter och pratar för mycket.


   
SvaraCitera

Jag tuggade mycket tuggummi och fick samma problem. Det kvarstår fast jag har slutat.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Då jag hade räls och nå "stötdämpare" som skulle fixera käken så sa dom att jag kunde få käkledsknäppningar eller vad de nu hete.. iallafall att käkarna låste sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera