Aviseringar
Rensa alla

Käkoperation överbett 🙁


Ämnesstartare

Jag kanske kommer måsta göra en käkoperation när jag är 19-20 p.g.a mitt överbett.
Det känns hemskt. Jag har nu läst in mig på skit mycket om detta.
Och i nuläget känns det som om jag hellre lever med mitt 9mm överbett resten av livet än att operera.
Finns det någon som har gjort en käkoperation och kan berätta lite om hur det är?


   
Citera
Ämnesstartare

En bekants unge skulle göra och det lät hemskt! [n]
Såga i skallen och sedan inte kunna käka fast mat på månader. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

En bekants unge skulle göra och det lät hemskt!
Såga i skallen och sedan inte kunna käka fast mat på månader.

Njo, men det värsta är ju att man kan få känselavfall eller va det nu heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssannaek:

Njo, men det värsta är ju att man kan få känselavfall eller va det nu heter.

[censur]
Vad är argumenten för att göra en sådan där operation då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vad är argumenten för att göra en sådan där operation då?

Tandläkaren säger att tandställning troligtvis inte kommer att fungera...


   
SvaraCitera

ssannaek:

Finns det någon som har gjort en käkoperation och kan berätta lite om hur det är?

bästa vännen gjorde en käkoperation december 07. Det är inte värre än en vanlig operation men hon var rädd för att det var just i ansiktet. hon mådde illa 2 dagar efter operationen, men det gör ju de flesta av morfin. o sen va hon blå av blåmärken i 2 veckor o 3 månader senare hade all svullnad lagt sej o hon e 298493874 ggr snyggare än innan. o det va en mkt större operation än va din verka va, de skulle flytta käkbenet.

lycka till[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

o det va en mkt större operation än va din verka va, de skulle flytta käkbenet.

På mig ska dom kapa en del av överbenet typ och med det benet som dom kapat förlänga underkäken.
Sen ska dom lägga dit några titanplattor eller liknande.


   
SvaraCitera

ssannaek:

På mig ska dom kapa en del av överbenet typ och med det benet som dom kapat förlänga underkäken.
Sen ska dom lägga dit några titanplattor eller liknande.

Förlåt men måste säga WOW. Fattar inte hur de kan göra sånt. Iomed att de kan göra sånt så e det ju ingen fara.. de e ju experter som fan!! lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner en flicka som gjort det. Lär göra helvetiskt ont. Har inte träffat henne sen senaste operationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Känner en flicka som gjort det. Lär göra helvetiskt ont. Har inte träffat henne sen senaste operationen.

Låter ju bra......

ms_A:

Förlåt men måste säga WOW. Fattar inte hur de kan göra sånt. Iomed att de kan göra sånt så e det ju ingen fara.. de e ju experter som fan!! lycka till

Haha, jao. Men det gör ju inte mig mindre orolig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssannaek:

Låter ju bra......

I guess. Dold text: FAN, tänkte mig inte för. Låter ju som om jag är jätteelak. :'(

Jag hoppas det går bra för dig iallafall! [love]


   
SvaraCitera

ssannaek:

Haha, jao. Men det gör ju inte mig mindre orolig 🙂

vrf? vad finns det att oroa sej för? smärta? lovar att oron du har innan är värre än smärtan i sej.


   
SvaraCitera

Jag har gjort någon liknande operation, tänker dock inte skriva upp allting. Är det något speciellt du undrar över så får du fråga.


   
SvaraCitera

Min bror har gjort något liknande. Han tillfrisknade snabbt och mår prima :3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

I guess. Dold text: FAN, tänkte mig inte för. Låter ju som om jag är jätteelak. :'(

Jag hoppas det går bra för dig iallafall!

Tack så mycke :):)

ms_A:

vrf? vad finns det att oroa sej för? smärta? lovar att oron du har innan är värre än smärtan i sej.

Jao.. Men man har ju läst massa skräckhistorier om det där så man har lite å oroa sig för 🙁

Individual:

Jag har gjort någon liknande operation, tänker dock inte skriva upp allting. Är det något speciellt du undrar över så får du fråga.

Hur länge dröjde det innan allt läkte? Gjorde det ont? Hur länge gjorde det ont? Fick du några känselavfall? Är det sant att man inte orkar stå på benen själv på några dagar efteråt?


   
SvaraCitera