Aviseringar
Rensa alla

källarbarn


Ämnesstartare

har någon här haft ett eller flera källarbarn? är det mycket ansvar? har ni några allmänna skötselråd, är de trevliga husdjur, och hur går man egentligen till väga för att skaffa sig källarbarn? vilken ålder bör de ha när man skaffar dem, och när börjar det bli dags att göra sig av med dem? vad är fördelarna med att skaffa 2-3 stycken på samma gång, om man jämför med att skaffa ett ensambarn?

många frågor på en gång, men det är svårt att hitta information på internet om dem.

mvh.


   
Citera
Ämnesstartare

ah, just det, viktig grej. om man har fler än en, ska man skaffa av samma kön, eller kan man blanda fritt? vad ska man tänka på där? lutar åt en eller två honor, de verkar lite mindre bråkiga, och lite mer skötsamma. men jag har inte riktigt bestämt mig än. vill inte göra ett förhastat beslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bodde två grodor i ett litet fängelseliknande rum i källaren på sommarhuset när jag var liten. Kanske bor de där än.
De var självgående/hoppande, men gillade publik ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det bodde två grodor i ett litet fängelseliknande rum i källaren på sommarhuset när jag var liten. Kanske bor de där än.

det där handlade ju inte på något vis om källarbarn.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

är det mycket ansvar?

Det beror på hur man uppfostrar dom.

Leijonsparf:

är de trevliga husdjur

Samma som ovan.

Leijonsparf:

och hur går man egentligen till väga för att skaffa sig källarbarn

Kidnappa eller köp från Afrika eller Ryssland eller liknande.

Leijonsparf:

vilken ålder bör de ha när man skaffar dem

4-5 är nog bäst.

Leijonsparf:

och när börjar det bli dags att göra sig av med dem

Innan dom är starkare än dig.

Leijonsparf:

vad är fördelarna med att skaffa 2-3 stycken på samma gång, om man jämför med att skaffa ett ensambarn?

Dom kan uppfostra varandra och man kan orda fighter som man kan slå vad på med kompisar.


   
SvaraCitera
Åtta

Det man bör tänka på gällande könsuppdelningen är att om man har källarbarn av olika kön så finns det risk att de fortplantar sig. På ett sätt är det ju bra, eftersom att du då kan sälja denna eventuella avkomma, men det är mindre bra därför att de helt enkelt kan bli för många - och då orsaka skador på dina ägor.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

om man har fler än en, ska man skaffa av samma kön, eller kan man blanda fritt?

Beror på vad man har för planer, om man vill anordna cagefights så är det bäst om dom är av samma kön för att göra det rättvist. Annars spelar det inte så jätte stor roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skall enbart mata dem med grönsaker, för att förebygga:

Speltidning:

Innan dom är starkare än dig.


   
SvaraCitera

Roll on:

Man skall enbart mata dem med grönsaker, för att förebygga:

Men det ger mindre intressanta cagefights om man nu vill ha något sådant.


   
SvaraCitera

Sätt på dom sådana där halsband som ger elstötar om man trycker på en knapp, funkar säkert väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Men det ger mindre intressanta cagefights om man nu vill ha något sådant.

Man kan bistå dem med tillhyggen för att hetta upp det lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Kidnappa eller köp från Afrika eller Ryssland eller liknande.

har funderat på ukraina, ryssland har ju en rätt stark ekonomi nu för tiden.

Speltidning:

4-5 är nog bäst.

tror att det kan bli rätt många. omständigt att mata alla.

Speltidning:

Dom kan uppfostra varandra och man kan orda fighter som man kan slå vad på med kompisar.

låter lite barbariskt. är inte det olagligt, förresten?

Åtta:

Det man bör tänka på gällande könsuppdelningen är att om man har källarbarn av olika kön så finns det risk att de fortplantar sig

jag har funderat på det där, och det är ingen fara om de inte får nog mycket mat. iallafall honorna. svält är ett rätt bra sätt att förhindra fortplantning.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

låter lite barbariskt. är inte det olagligt, förresten?

Barbariskt? Kanske, underhållande? Definitivt. Olagligt vet jag faktiskt inte, men vem bryr sig om några ryssar i en källare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det där handlade ju inte på något vis om källarbarn.

Men dock om boende i källare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Barbariskt? Kanske, underhållande? Definitivt. Olagligt vet jag faktiskt inte, men vem bryr sig om några ryssar i en källare?

känns som att det borde finnas lagar mot sånt, faktiskt.

isola:

Men dock om boende i källare

boende i källare är ju inte så specifikt.


   
SvaraCitera