Aviseringar
Rensa alla

Känna av manlig-/kvinnlighet


Ämnesstartare

Ni som definierar er själva som män/kvinnor (annat är också välkommet), hur gör ni det? Utifrån yttre attribut, kön, genus, läggning eller annat?

Om du känner dig manlig: Hur känner du dig manlig och varför (tror du)? När känner du dig som mest manlig?
Samma gäller för er som känner er kvinnliga: Hur, varför och när känner du mest?


   
Citera
Ämnesstartare

känner mig kvinnlig för att jag inte har ngn skäggväxt 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskulin = det heterokvinnor attraheras till

feminin = det heteromän attraheras till

Jag känner mig manlig när jag är självsäker, stark, tar ansvar, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
känner mig kvinnlig för att jag inte har ngn skäggväxt 🙁 

Du påminde mig... Ska starta en skäggtråd ngn gång
tycker det är underligt att vissa hår så mkt skägg & andra inget alls... typ mindre än vissa tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:
Ni som definierar er själva som män/kvinnor (annat är också välkommet), hur gör ni det? Utifrån yttre attribut, kön, genus, läggning eller annat?

Om du känner dig manlig: Hur känner du dig manlig och varför (tror du)? När känner du dig som mest manlig?
Samma gäller för er som känner er kvinnliga: Hur, varför och när känner du mest?

När jag hugger ved, dricker öl, kammar mitt skägg, knullar kvinnor och slås. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino: Maskulin = det heterokvinnor attraheras till

feminin = det heteromän attraheras till

Så om jag klär mig och sminkar mig feminint... Så jag ser jättefeminin ut, då känner jag mig lika feminin? Så är det ju inte.. 

Dessutom förändras begreppen med åren... ngt som var maskulint förr är kanske inte det idag. Förändras det vi attraheras till också då, tror du? det bör det göra..

& ja, få undantag som följer med genom åren (t.ex. biologiska drag såsom kroppsbyggnad osv.), tkr drf man ska vara lite mer noga om man ska tala om maskulinitet/femininitet.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Jag vet inte, det bara är så, har alltid varit så.
Vad jag känner har igen betydelse för det. Det fortsätter att vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: knullar kvinnor

Gör man det i alla ställningar, enligt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Gör man det i alla ställningar, enligt dig?

Var driv, men självklart men helst med ställningar när det får mig att se mer manlig ut och ser starkare ut!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Var driv

aa vet men undrade ändå:)

MarcusKing: men självklart men helst med ställningar när det får mig att se mer manlig ut och ser starkare ut!!!

okej(y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Så om jag klär mig och sminkar mig feminint... Så jag ser jättefeminin ut, då känner jag mig lika feminin? Så är det ju inte.. 

Dessutom förändras begreppen med åren... ngt som var maskulint förr är kanske inte det idag. Förändras det vi attraheras till också då, tror du? det bör det göra..

& ja, få undantag som följer med genom åren (t.ex. biologiska drag såsom kroppsbyggnad osv.), tkr drf man ska vara lite mer noga om man ska tala om maskulinitet/femininitet.

Har väl inte sagt nåt om hur du känner dig efter att ha sminkat dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

Har väl inte sagt nåt om hur du känner dig efter att ha sminkat dig.

är jag ett undantag på 1000 personer? menar vem som helst, precis som du skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

är jag ett undantag på 1000 personer? menar vem som helst, precis som du skrev

Man väljer väl ej sin tjej efter hur den sminkar sig.

Men känner du dig mer feminin när du är fixad och fräsch, eller när du är svettig och äcklig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino: Man väljer väl ej sin tjej efter hur den sminkar sig.

Först skriver du om en sak, sen en annan & sedan en tredje grej..

Du skriver att män attraheras av det som är feminint & jag säger att femininitet skiftar från tid till tid

Anino: Men känner du dig mer feminin när du är fixad och fräsch, eller när du är svettig och äcklig?

Som jag skrev

hahahlurad: & ja, få undantag följer med genom åren (t.ex. biologiska drag såsom kroppsbyggnad osv.), tkr drf man ska vara lite mer noga om man ska tala om maskulinitet/femininitet.

Om du menar att man är manlig när man är svettig och äcklig: tkr inte det är så jättenice när en kille är svettig och äcklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Först skriver du om en sak, sen en annan & sedan en tredje grej..

Du skriver att män attraheras av det som är feminint & jag säger att femininitet skiftar från tid till tid
Som jag skrev

Om du menar att man är manlig när man är svettig och äcklig: tkr inte det är så jättenice när en kille är svettig och äcklig.

Det är ju du som bara missuppfattar allt. 


   
SvaraCitera