Aviseringar
Rensa alla

Känna sig mognare än alla andra


Ämnesstartare

Jag e en 12-årig tjej o känner mig mycket mognare än alla andra i min ålder.
alla andra håller på o typ leker runt o så medan jag bara tycker dom är barnsliga.
jag trivs mest med att umgås med dom som är äldre än mig själv, tex umgås jag mycket med en 17-åring.
sen är det inte bara i hjärnan som jag är mognare, nästan alla jag stöter på tror att jag är ungefär 14/15 pågrund av mitt utseende.
tycker alltså att detta e jättejobbigt eftersom att jag aldrig kan vara mig själv i skolan o måste alltid ”spela”.
Har ni några tips eller råd på vad jag kan göra?
vet inte alls vad det skulle kunna vara men just nu är detta ett stort problem i mitt liv eftersom att jag känner att jag inte passar in nånstans.


   
Citera

lägg åsido din arrogans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I framtiden kommer det att gynna dig om du är mogen, och dessutom- om du är dig själv och inte "spelar" så kanske du stöter på någon vän som är lik dig, alltså mogen för sin ålder osv. Om du bara "spelar" så kommer ju folk som liknar den typen du låtsas vara dra sig till dig, antar jag. 


   
SvaraCitera
Cobrak

123fendas:
lägg åsido din arrogans

arrogans? vissa mognar snabbare, både psykiskt å fysiskt. inget konstigt med det.


   
SvaraCitera

Cobrak:

arrogans? vissa mognar snabbare, både psykiskt å fysiskt. inget konstigt med det.

nej, det stämmer inte


   
SvaraCitera
Cobrak

123fendas:

nej, det stämmer inte

tjejer mognar tidigare i den åldern fyi

mognade själv tidigt, både psykiskt å fysiskt


   
SvaraCitera

Jag tyckte också jag var mogen vid den åldern men det är självklart fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

nej, det stämmer inte

Eh... Vad baserar du detta på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

nej, det stämmer inte

tycker ni båda har rätt men cobrak har mer rätt för det är viktigt att ge benefit of the doubt, hon kan ju vara precis som hon skriver


   
SvaraCitera

Deinosuchus:
Jag tyckte också jag var mogen vid den åldern men det är självklart fel

Som 12-åring är man mognare än en 7-åring men det betyder inte att man är mogen helt


   
SvaraCitera

Spela inte någon annan, försök hitta vänner som passar dig som du är


   
SvaraCitera

123fendas:
lägg åsido din arrogans

Arrogans? Vi behöver inte mer jante i det här landet. Hoppas även du mognar snabbt, annars har vi ett problem i framtiden. Dags att eliminera lite soja från kosten?


   
SvaraCitera

hahajadu:

Som 12-åring är man mognare än en 7-åring men det betyder inte att man är mogen helt

Ja självklart, jag säger inget annat. Menar bara att man är lika mogen som man är gammal vad man än kan tro. 


   
SvaraCitera

SnabbGrabb: Vi behöver inte mer jante i det här landet.

det var inte så jag menade...


   
SvaraCitera

123fendas:

det var inte så jag menade...

Klargör då?


   
SvaraCitera