Aviseringar
Rensa alla

Känna smärta av kärlek


Cobrak

Maymay:

Vad ska det betyda? Polygami implicerar att man är gift med två kvinnor, man kan inte gifta sig i Sverige med två kvinnor.

Att det nödvändigtvis inte behöver hindra en från att utföra en illegal handling. Var för övrigt inte så värst seriös med mitt inlägg.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Att det nödvändigtvis inte behöver hindra en från att utföra en illegal handling. Var för övrigt inte så värst seriös med mitt inlägg.

Good to know.


   
SvaraCitera
Zsasz

Maymay:

Ja men tyvär för er inkluderar inte ordet polygami förhållanden utanför äktenskap.
Vet i fan inte hur man kan vara ihop med tre personer samtidigt utan att hata sig själv.

Jag är polyamorös, så det finns absolut inget som säger att man måste hata sig själv för att vara ihop med mer än en person samtidigt. Det är faktiskt vanligare än du kan tro. Polyamori är helt enkelt bara (för att förenkla det extremt) kunskapen/tron att man kan (romantiskt) älska mer än en person samtidigt utan att det tar bort från hur mycket man älskar någon annan. Att du inte förstår hur folk kan känna så betyder inte att dina känslor runt det delas av alla andra, så ingen anledning at vara negativ angående andras val pga det.


   
SvaraCitera
Zsasz

pokemongo1:

Det känns lite ifrån hjärtat

Du är ung, och polyamori är inte något alla faktiskt kan hantera eller borde pröva på ("Det är inte för alla" i ett nötskal), om det blir för mycket så kan det bli extremt stressfullt, personligen är jag inte ihop med mer än två personer samtidigt länge pga. den anledningen, om inte iallafall en eller två av dem är långdistansrelationer. Mitt tips är att försöka få reda på varför smärtan är där (om den inte är konstant, försök uppmärksamma när den kommer, om det är i specifika situationer eller runt specifika personer), för där finns många fallgropar som kan göra så, allt från avundsjuka, rädsla, och stress till att man försöker "tvinga" sig själv till att försöka få det fungera att man blir överväldigad och inte kan se varfrån problemet kommer. "Normala" relationer är svåra nog att lista ut när man är 16 efter allt.


   
SvaraCitera

Zsasz:

Jag är polyamorös, så det finns absolut inget som säger att man måste hata sig själv för att vara ihop med mer än en person samtidigt. Det är faktiskt vanligare än du kan tro. Polyamori är helt enkelt bara (för att förenkla det extremt) kunskapen/tron att man kan (romantiskt) älska mer än en person samtidigt utan att det tar bort från hur mycket man älskar någon annan. Att du inte förstår hur folk kan känna så betyder inte att dina känslor runt det delas av alla andra, så ingen anledning at vara negativ angående andras val pga det.

Jag antar då att dina partners är med på det?


   
SvaraCitera

gjorde ni slut eller vad hände? lite mer detaljer hade förklarat hela situationen bättre.


   
SvaraCitera
Zsasz

Maymay:

Jag antar då att dina partners är med på det?

Självklart, anners är det ju otrogenhet. Det är inte bra att bara anta att någon är ihop med flera personer utan att de andra är med på det efter allt. Trådskaparen har inte sagt något än så länge som tyder på att de inte vet heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
gjorde ni slut eller vad hände? lite mer detaljer hade förklarat hela situationen bättre.

Vi är tillsammans fortfarande men vi är inte gifta


   
SvaraCitera

Zsasz:

Självklart, anners är det ju otrogenhet. Det är inte bra att bara anta att någon är ihop med flera personer utan att de andra är med på det efter allt. Trådskaparen har inte sagt något än så länge som tyder på att de inte vet heller.

Det är ju inte direkt ovanligt att folk är otrogna mot varandra? OPs fel att han inte är specifik.


   
SvaraCitera