Aviseringar
Rensa alla

Känner inte igen honom längre


Ämnesstartare

Hej

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 4 år. Vi förlovade oss tom. för ca. ett halvår sedan. Fram tills bara ett tag sedan så har jag verkligen varit lycklig med honom. Han har allt som jag någonsin kunde önskat mig. Jag var riktigt kär. Men på senaste tiden så vet jag inte vad som har hänt med honom. Han är på dåligt humör hela tiden, han skriker och gapar åt allt och alla, blir arg för ingenting.

Jag känner helt enkelt inte igen honom längre. Ingen gör det. Hans lillebror, mina bröder och hans kompisar säger likadant. Jag har försökt att prata med honom så himla många ggr, men nu ger jag upp. Han säger tom. att det är mitt fel att han blir så arg men jag vet att jag inte har gjort något.

Han lyssnar inte på någon längre och han är inte den kille som jag blev kär i längre. Försöker jag prata med honom så blir det bara värre. Han blir så arg så jag är rädd att han ska ge min en snyting, än så länge har han inte gått så långt men vet när han gör det..

Jag vet inte längre vad jag ska göra och det som skrämmer mig mest är att behöva lämna honom för så här kan vi inte ha det längre. Jag älskar honom av hela mitt hjärta,men jag står inte ut med detta längre.

Snälla hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra.


   
Citera

Jasse__:

Försöker jag prata med honom så blir det bara värre.

Den här delen fick mig från att tänka ''det är nog ett fall av...'' till ''dump dump dump''.

Jasse__:

jag står inte ut med detta längre.

Det där fick mig från att tänka ''dump dump dump'' till ''DUMP! DUMP! DUMP!''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

Den här delen fick mig från att tänka ''det är nog ett fall av...'' till ''dump dump dump''.

tänkte lite i samma banor.

Meneh, klassikern att han kanske borde prata med någon?
Jag menar, han har väl inte börjat.. ja, gå på något han inte gått på tidigare som kan förklara det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

Det där fick mig från att tänka ''dump dump dump'' till ''DUMP! DUMP! DUMP

som jag uttryckte mig i texten så är det inte helt enkelt att bara lämna en person som jag varit tillsammans med i snart 4 år. Han är den största delen i mitt liv just nu. Jag vill bara att han ska må bra och att vi kan gå tillbaka till hur det var innan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eisleben:

Meneh, klassikern att han kanske borde prata med någon?
Jag menar, han har väl inte börjat.. ja, gå på något han inte gått på tidigare som kan förklara det hela.

Ja, det är klart jag tänkt på det också. Men jag vet inte hur jag ska få honom till det. Han säger hela tiden att ingenting är fel och att det bara är jag som överdriver..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasse__:

Ja, det är klart jag tänkt på det också. Men jag vet inte hur jag ska få honom till det. Han säger hela tiden att ingenting är fel och att det bara är jag som överdriver..

Ja, då känns det ju som en hopplös situation. Avvakta och blir det inte bättre och han vägrar göra något åt det så dumpa?


   
SvaraCitera

Jasse__:

som jag uttryckte mig i texten så är det inte helt enkelt att bara lämna en person som jag varit tillsammans med i snart 4 år. Han är den största delen i mitt liv just nu. Jag vill bara att han ska må bra och att vi kan gå tillbaka till hur det var innan..

Ta steget och se till att göra det enklare i framtiden da, vad annars ska du göra? att hoppas på att saker blir bättre funkar inte särskilt ofta i sånna här fall, enligt min erfarenhet av andra som har liknande historier. Jag vet att det är lika lockande som att stanna kvar i sängen på morgonen och sova en halvtimme till, men det går inte.

Eftersom han säger att du är problemet och du säger att du ''vet'' att det inte är du, så borde du gå djupare där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasse__:

Han säger hela tiden att ingenting är fel och att det bara är jag som överdriver..

Säkert så det är också.

Jasse__:

jag varit tillsammans med i snart 4 år.

Då borde du veta hur han fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så kan det gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och föresten, det låter som att han tror att du är/har varit otrogen. Låter som ett klassiskt sådant scenario. Passar in perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man måste verkligen gilla detta när vissa börjar leka hobbypsykologer och tror sig veta allt som har med förhållanden och dylikt att göra. Och ännu mer sorgligt blir det när nio av tio fall så kommer kommentaren 'gör slut'. Lulz.

Skrattretande.

.


   
SvaraCitera

passaro:

Man måste verkligen gilla detta när vissa börjar leka hobbypsykologer och tror sig veta allt som har med förhållanden och dylikt att göra. Och ännu mer sorgligt blir det när nio av tio fall så kommer kommentaren 'gör slut'. Lulz.

Skrattretande.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man måste verkligen gilla detta när vissa börjar leka hobbypsykologer och tror sig veta allt som har med förhållanden och dylikt att göra. Och ännu mer sorgligt blir det när nio av tio fall så kommer kommentaren 'gör slut'. Lulz.

Skrattretande.

Fast om man vänder sig till um med sina kärleksproblem så är det ju sådana svar man får förvänta sig. Seriositet och um passar inte så bra ihop.


   
SvaraCitera

Don't drop it, I say.
Om du menar att du verkligen älskar honom tror jag inte att "lösningen" är att lämna honom...

majkie2:

Då borde du veta hur han fungerar.

Håller med där.


   
SvaraCitera