Aviseringar
Rensa alla

Känner inte när jag blir hungrig eller törstig


Ämnesstartare

katamari:

Då kommer det nog gå som det går så vida du inte bara börjar äta normalt igen.

jag blir ju iaf smalare...


   
SvaraCitera

vetinte1999:

jag blir ju iaf smalare...

Kan man ju bli på andra sätt än att svälta sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Kan man ju bli på andra sätt än att svälta sig själv.

mat är äckligt, man blir fet av det och jag vill inte äta det.
ingen bryr sig om vad jag äter förutom en utan mina kompisar, hon tvingar mig att äta mat i skolan iaf lite bara för det tydligen är bäst för mig själv då blablabla..
fast jag lyssnar endå inte.


   
SvaraCitera

vetinte1999:

mat är äckligt, man blir fet av det och jag vill inte äta det.

Nej, energi in och energi ut. Gör du av med mer energi än du tar in går du inte upp i vikt.

vetinte1999:

fast jag lyssnar endå inte.

Kanske du borde.

Aja, hade det själv sisådär med ätandet när jag var typ 14 bast så vet att det inte funkar med tjat. Hoppas för din skull att du fattar vad du håller på med och börjar äta igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Nej, energi in och energi ut. Gör du av med mer energi än du tar in går du inte upp i vikt

men jag gör inte av med energi ändå...

katamari:

Kanske du borde.

Aja, hade det själv sisådär med ätandet när jag var typ 14 bast så vet att det inte funkar med tjat. Hoppas för din skull att du fattar vad du håller på med och börjar äta igen.

ne de borde jag inte...
jag håller ju inte på med nått farlig.. jag äter ju iaf.
fast inte länge till tror jag..

vadå om jag måste lyssna på henne kommer hon ju säkert komma med sin ide om att jag ska skriva en i en bok vad jag har ätit varje dag, vilken tid osv..
åå neeee de tänker jag inte göra för jag bestämmer väll om mig själv.


   
SvaraCitera

vetinte1999:

men jag gör inte av med energi ändå...

Gör det istället då! Du kommer ju dö av det här.

vetinte1999:

jag håller ju inte på med nått farlig.. jag äter ju iaf.
fast inte länge till tror jag..

Du fattar ju själv att det inte är normalt, lägg av


   
SvaraCitera

vetinte1999:

näee.. men jag äter mycket .. eller inte om man gämför med någon som äter normalt.
idag åt jag lite sallad å är jätte mätt.
och en jävla lärare hörde när ja å min kompis prata om att vi äter lite för vi inte vill bli tjocka osv..
de är iiinteeeee braaa att hon hörde.

men åååh äät.. Du är inte hungrig för att du krymper din magsäck. När jag är ledsen över någonting har jag jättesvårt för att äta och om jag är ledsen under en längre period så kan det bli så att jag äter väldigt lite under den perioden och efter det så tar det ett tag innan jag får igång de gamla matvanorna igen, för att jag inte känner mig hungrig och blir mätt jättefort. Då är det bara att försöka äta tre gånger om dagen, minst. du behöver inte äta stora portioner, bara du äter. Sen kommer du tillbaka till de gamla matvanorna igen..

Och sluta viktnoja, man går inte upp i vikt av att äta frukost, lunch och middag. Den energin gör du av med under dagen, lätt. Och om du är nojig så se till att träna några gånger i veckan.
Fan att folk aldrig ska förstå det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Du kommer ju dö av det här.

ne

katamari:

Du fattar ju själv att det inte är normalt, lägg av

ne

Fingerprints:

Då är det bara att försöka äta tre gånger om dagen, minst. du behöver inte äta stora portioner, bara du äter. Sen kommer du tillbaka till de gamla matvanorna igen..

men jag äter ju 1-2 gånger om dagen iaf.. de räcker.

Fingerprints:

Och sluta viktnoja, man går inte upp i vikt av att äta frukost, lunch och middag. Den energin gör du av med under dagen, lätt. Och om du är nojig så se till att träna några gånger i veckan.
Fan att folk aldrig ska förstå det här.

jo, de e ju mat så man blir ju fet..
nej, man får muskler av att träna..å då ser man inte jätte smal ut...


   
SvaraCitera

du måste vara en cyborg


   
SvaraCitera

vetinte1999:

men jag äter ju 1-2 gånger om dagen iaf.. de räcker.

nej, uppenbarligen inte, med tanke på:

vetinte1999:

ofta på kvällarna blir jag jätte yr

vetinte1999:

går jag runt med huvudvärk

och

vetinte1999:

jo, de e ju mat så man blir ju fet..
nej, man får muskler av att träna..å då ser man inte jätte smal ut...

Fel igen. Och är du rädd för att få lite muskler, vilket förövrigt är snyggt (nu pratar jag inte om muskler muskler, utan om att se lite vältränad ut), så gå powerwalks eller något då får du inte några muskler och du gör av med det du ätit.. Och du får i dig den näring du behöver.


   
SvaraCitera

Jag har oxå känt så de senaste dagarna nu, känner mig aldrig hungrig lixom.

Häromdan åt jag 2 mackor och jag var mätt hela dagen, jag kände mig varken hungrig eller sugen på att äta. Men när jag väl börjar äta något och blir mätt, men ändå forsätter att äta för att det är gott så kommer suget tillbaka och hungern oxå och då kan jag inte kontrollera mig.

Jag har vissa perioder då jag är sugen på mat hela tiden, och andra perioder då jag inte har någon matlust alls.

Fast jag funderar på om jag haft en ätstörning... Alltså förra året. Då åt jag ingen frukost och inget i skolan, fast jag blev hungrig såklart osv, det sluta med att jag gick ner 10 kilo [shake]

Fast sen dess, asså efter ett år så har jag gått upp 4 [bigsmile]


   
SvaraCitera