Aviseringar
Rensa alla

Känner kärleken i Hässelby


I London fungerade det bra. Folk gick ihop och jagade iväg problemet. Varför inte göra samma sak i Sverige?


   
SvaraCitera

acadi:

I London fungerade det bra. Folk gick ihop och jagade iväg problemet. Varför inte göra samma sak i Sverige

precis!! 🙂[badgrin]


   
SvaraCitera

Ax31 XD:

precis!! 🙂

Problemet är att Bromma pojkarna har mesiga supportrar. Fotbollen är en bra grund för att organisera ungdomar mot kriminella gäng. Som jag ser västerort finns det vissa områden som är homogena och trygga men samtidigt stora problemområden med mycket gängproblem. De vita ungdomarna från villaförorten är tillräckligt många för att göra sig av med kickersgängen. Det är bara en fråga om vilja.


   
SvaraCitera

acadi:

Som jag ser västerort finns det vissa områden som är homogena och trygga men samtidigt stora problemområden med mycket gängproblem. De vita ungdomarna från villaförorten är tillräckligt många för att göra sig av med kickersgängen. Det är bara en fråga om vilja.

bara för att ett samhälle är homogent behöver det inte vara tryggt!!


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Jag bor i Hässelby Villastad och är livrädd 🙁

har hört av vän som växt upp där att det är väldigt chill där


   
SvaraCitera

Ax31 XD:

bara för att ett samhälle är homogent behöver det inte vara tryggt!!

Säg ett område som är mer än 90% svenskar där man behöver vara rädd?

Blivande_japan:

har hört av vän som växt upp där att det är väldigt chill där

Ja i den vita delen av Hässelby så är det inte farligt. Gå till fel sida så blir du kulturberikad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har hört av vän som växt upp där att det är väldigt chill där

Det är väl chill egentligen där jag bor, men inte på andra sidan gatan... 🙁 UUUHH!


   
SvaraCitera

d

acadi:

Säg ett område som är mer än 90% svenskar där man behöver vara rädd

det beror inte på folket som bor där utan det beror rätt och slätt på :
1.liten polisiär närvaro.[mad]
2.fattigdom,har man inte pengar så är det många som skaffar det snabbt genom att stjäla.
3.dålig integrations politik. skiter man i att integrera folk i samhället så blir rosengård resultatet även om jag tycker att rapporterna om att det är mycket brottslighet i rosengård är starkt överdriven.


   
SvaraCitera

oj glömde punkt 4 [tired]

4. får man som invandrare inget jobb pågrund av diskriminering på arbetsmarknaden ja då finns det kanske inte så många alternativ annat än att stjäla och råna!!det jag menar är att ingen är född till o va tjuv,rånare osv.
Inget jobb - inga pengar-brottslighet= NO GOOD.
det handlar inte om hur invandrare sköter sig utan om hur VI hjälper dem.

och vadå SVENSKAR!!!vadå FLYKTINGAR och INVANDRARE vi är alla människor !!! [mad]


   
SvaraCitera

acadi:

Ja i den vita delen av Hässelby så är det inte farligt. Gå till fel sida så blir du kulturberikad.

hej bäste retard. Jag bor troligtvis i ett av de bostadsområden i sverige där det finns allra mest invandrare. Här behöver man ej vara rädd för att gå ut om kvällar eller nätter och jag har aldrig hört talats om någon som blivit rånad här heller.

Med vänlig hälsning någon som aldrig blivit kulturberikad på ett negativt sätt.

Zymbaline:

Det är väl chill egentligen där jag bor, men inte på andra sidan gatan... 🙁 UUUHH!

Då får du väl strunta i det![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fy fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

men inte på andra sidan gatan... 🙁 UUUHH!

Arabdalen?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hej bäste retard. Jag bor troligtvis i ett av de bostadsområden i sverige där det finns allra mest invandrare. Här behöver man ej vara rädd för att gå ut om kvällar eller nätter och jag har aldrig hört talats om någon som blivit rånad här heller.

Hej bästa snurrboll. Säg ett supermångkulturellt område som inte är farligt för vita att vistas i? Självklart är Södertälje super säkert om du är Syrian.

Ax31 XD:

1.liten polisiär närvaro.

Det är snarare tvärt om. All forskning visar på att hög polisnärvaro ger låg kriminalitet. En hög polisnärvaro är positivt. Varför skulle man vilja begå ett brott när det finns poliser överallt? Man känner sig tryggare när farbror blå är där.

Ax31 XD:

2.fattigdom,har man inte pengar så är det många som skaffar det snabbt genom att stjäla.

Är svarta extra känsliga mot fattigdom?

Åter igen. Finns det något område i Sverige som är väldigt vitt men inte tryggt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Finns det något område i Sverige som är väldigt vitt men inte tryggt?

Östermalm @ night


   
SvaraCitera

isola:

Östermalm @ night

1) Är alla där boende i östermalm?

2) Det har med att det är ett festområde. Skulle man flytta krogen till tensta skulle det om något bli mer våldsamt. Eller långt ut i skogen för den delen.


   
SvaraCitera