Aviseringar
Rensa alla

Känner mej så ensam utan vänner...


Ämnesstartare

Alla bara stack på sitt håll efter gymnasiet...nu väntar dom flesta barn..

Varför ska man ha barn nu för? man förstör ju livet!?

Men skulle vara så skönt om man hade typ ett tjej gäng som gav en motivation till å inte känna sig så energilös och ensam.

Typ ut å springa en sväng, dra på kryssning med ett gäng, ut på krogen..å bara dansa loss, Några att gå på festival med..tälta med campa med...åka till en annan stad å shoppa.
Någon som sitter brevid bara...fan jag snackar inte om killle..för de hjälper fan inte. man känner sig inte ...uppskattad ändå...

Bara en vän å sen samla man ihop ett gäng...som har svin kul å hänger på betachen å allt möjligt..gud va kul de hade varit....
osv.

Någon som känner som mej?

/ Ledsen å ensam just nu[n]

Seriösa svar..tack..


   
Citera

Flyingyou:

Varför ska man ha barn nu för? man förstör ju livet!?

Det är upp till var och en att besluta när det är en bra tidpunkt för att skaffa barn.

Flyingyou:

Typ ut å springa en sväng, dra på kryssning med ett gäng, ut på krogen..å bara dansa loss, Några att gå på festival med..tälta med campa med...åka till en annan stad å shoppa.

Det låter som att du och dina tidigare vänner befinner sig i olika faser i livet. De är antagligen trötta på det liv du vill ha (shoppa, festa, dansa). Jag föreslår att du vågar dig ut själv för att hitta likasinnade. Våga gå på krogen ensam. Åk på festival ensam för bövelen, där hittar man alltid människor att hänga med.

Men var inte för snabb med att säga att man förstör sitt liv bara för att man skaffar barn i tidig ålder. Alla resonerar inte som du.


   
SvaraCitera

Flyingyou:

Varför ska man ha barn nu för? man förstör ju livet!?

Eller så skapar man ett? Ett barn är ju ett substitut för:

Flyingyou:

ett tjej gäng som gav en motivation till å inte känna sig så energilös och ensam.

Ett barn är ett skäl att leva. Ser ingen anledning att tycka att man "förstör" livet genom att skaffa barn. Visst, man kan ju inte resa och festa hela tiden, men erfarenheten av att ha ett barn är nog minst lika stimulerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Men var inte för snabb med att säga att man förstör sitt liv bara för att man skaffar barn i tidig ålder. Alla resonerar inte som du.

Jag anser de är så...man har ju lixom inte något på kontoto..å inte hunnit hitta sej ett jobb så ska man ha barn.

uppenbar:

Det låter som att du och dina tidigare vänner befinner sig i olika faser i livet.

Ne....men jag vill ju göra något kul bara...inte bara jobba hela tiden:(
allt blir så trist ju.. ut på nya äventyr...se nya platser.

å man kan faktiskt inte gå ut själv nee...uchh hade inte jag vågat heller;(. gå ensam hem mitt på stan på natten? ne vad trist..allt e så trist själv..de e ju de jag försöker säga:(.

Har du barn själv? därför du tyckte som du gjorde?
åhh vad gör du på din fritid då?


   
SvaraCitera

Flyingyou:

Någon som känner som mej?

Nej. Jag är väldigt trött på att festa och "ha kul". Jag har sett allt det där, jag har gjort allt det där. Det är helt enkelt inte kul längre, det är dags att växa upp.

Flyingyou:

Varför ska man ha barn nu för? man förstör ju livet!?

Barn hade varit väldigt mysigt nu, men det får vänta några år till. Du kommer säkert också att växa upp, hur tråkigt och otroligt det än låter.


   
SvaraCitera

En del vill ha barn, en del vill festa, en del vill resa, en del vill sova. Alla vill olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså de e ju ni som inte förstår...åhhhh

jag vill bara ha vänner att umgås med å göra det vi känner för. å inget jäkla barntjafs.

Jag är tillräckligt vuxen..men de förstår ni inte ju.
Har heltidsjobb.
å allt man ska.


   
SvaraCitera

Flyingyou:

Alla bara stack på sitt håll efter gymnasiet...nu väntar dom flesta barn..

[confused] ärligt
De flesta från min klass inkl mej själv har tonvis med fortsatt utbildning att sätta tänderna i [badgrin]


   
SvaraCitera

Vill du ha vänner är det bara att försöka skaffa [y]


   
SvaraCitera

Flyingyou:

Men skulle vara så skönt om man hade typ ett tjej gäng som gav en motivation till å inte känna sig så energilös och ensam.

Du har ju uppenbarligen inte särskilt mycket gemensamt med dina gamla vänner, då får du helt enkelt skaffa nya som är på din nivå.

Flyingyou:

jag vill bara ha vänner att umgås med å göra det vi känner för. å inget jäkla barntjafs.

Nej, du vill ha vänner att umgås med och göra det du känner för. Så leta upp det.

Flyingyou:

Har heltidsjobb.
å allt man ska.

Jag har också heltidsjobb och bil och egen lägenhet och sambo och hela köret, jag är inte vuxen för det.


   
SvaraCitera

Flyingyou:

jag vill bara ha vänner att umgås med å göra det vi känner för. å inget jäkla barntjafs.

Dina vänner känner tydligen för att skaffa barn. Skaffar man barn ser man ju sällan det som ett hinder, man skaffar ju barn för att det är just det man vill.

Flyingyou:

Jag är tillräckligt vuxen..men de förstår ni inte ju.
Har heltidsjobb.
å allt man ska.

Ett heltidsjobb gör dig inte vuxen. Borde du inte kunna hitta folk på ditt jobb du kan umgås med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det e ju skaffa vänner som e så grymt svårt ju...de e ju inte bara till å springa efter någon på joggingspåret å fråga om vi kan bli vänner direkt hahhaha....

Sen kan man ju göra de på krogen med visst..men hur då...e ju inte bara till å gå fram å tränga in sig bland dom som sitter å har skoj..å fråga om man få va med...åhh nej allt e så svårt de e inte så lätt som man tror å fixa vänner i sin egen ålder iaf..;(

Till slut så tror dom amn e lebb säkerligen med:( åhh..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heh de flesta från min gymnasieklass bor fortfarande hos föräldrarna, underligt hur det där är så olika.
Känner igen mig lite, har tappat bort många vänner sen gymnasiet sen de försvann åt alla håll.

Har du inget jobb eller plugg där du kan träffa folk? Annars kan
krogen ensam vara rätt bra faktiskt, folk vågar gå fram och prata och så mer, så kan ju funka.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Barn hade varit väldigt mysigt nu, men det får vänta några år till. Du kommer säkert också att växa upp, hur tråkigt och otroligt det än låter.

Bara för att man vill ha barn så betyder det inte att man har vuxit upp och blivit mogen.


   
SvaraCitera

vet precis hur det känns det där. det är otroligt deprimerande men man vänjer sig tråkigt nog. men det är klart att skulle ju bli extremt mycket roligare om det fans folk man kunde göra det med. personligen så har det gått så lång att det inte änns handlar om vad som händer utan att det händer tillsammans med andra.


   
SvaraCitera