Aviseringar
Rensa alla

Känner mig dum


Ämnesstartare

Jag går i 8:an, och har ett problem. Mina 2 senaste matteprov failade jag på, och jag vet inte vad jag ska göra. Jag kämpade som fan bara för att få ett G. Och jag misslyckades med det. Och nu har min lärare tagit mig till en Extra mattegrupp, som består av ungefär 7 personer. Problemet är att jag är bra på allt annat men inte bara matte. Alla ser mig som en ganska smart person. Och nu skäms jag som fan för att jag går där. Så jag undrar, tycker ni att jag ska skämmas för det? Jag behöver hjälp verkligen, det här har fått mig att skolka en del. Tacksam för svar. [sad]


   
Citera

SuperFly77:

Och nu skäms jag som fan för att jag går där

jag gick iv i 2 år och går i första ring med 93or[tired] sluta gnäll![cry]


   
SvaraCitera

SuperFly77:

tycker ni att jag ska skämmas för det?

Ja [party]


   
SvaraCitera

SuperFly77:

tycker ni att jag ska skämmas för det?

nä, de tycker ja inte, du e ju liksom super fly [crazy] [crazy] [crazy]


   
SvaraCitera

ingen är bra på allt


   
SvaraCitera

Inget att skämmas över.

OF 5:

ingen är bra på allt

Kämpa på så ska du se att du klarar det. Om jag klarade av matten kan alla göra det.


   
SvaraCitera

SuperFly77:

Så jag undrar, tycker ni att jag ska skämmas för det?

Nja, jag hade/har samma problem med just matten. Samhällsvetenskapliga ämnen kräver inte samma abstraktionsnivå i tänket som matematik/fysik, och många lärare inom naturvetenskap tenderar att bli för insnöade i sina respektive ämnen, så pass att de inte riktigt kan framföra sin pedagogik på ett tillräckligt allomfattande sätt. Just matematiken förpestas av ett slags självklarhetstänk, där eleverna förväntas besitta förmåga att abstrahera information som inte har tydlig förankring i verkligheten (läs: "Matematiken är för stel och borde kryddas med fler empiriska övningar).

Du bör inte skämmas. Den svenska matematikundervisningen är känd för att vara undermålig.


   
SvaraCitera

SuperFly77:

Så jag undrar, tycker ni att jag ska skämmas för det?

JA! SKÄMS! [mad]


   
SvaraCitera

OF 5:

ingen är bra på allt

jag är.


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

jag är.

det tror du nog bara


   
SvaraCitera

Netherlick:

93

dom borde va 94or om dom går 1a ring
mvh ordmärkaren


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

jag är.

jag med.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

mvh ordmärkaren

[tired] dom skulle kunna vara 1999 så barnsliga som dom e...


   
SvaraCitera

Netherlick:

dom skulle kunna vara 1999 så barnsliga som dom e...

[love]

mm, 94or är barnsliga. har kemi med såna, dom driver med mig och fnissar bakom min rygg, fega jävlar.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

fega jävlar

indeed


   
SvaraCitera