Aviseringar
Rensa alla

Känner mig dum


Kviq
 Kviq

SuperFly77:

tycker ni att jag ska skämmas för det?

Nä. Är väl bättre att du kommer rätt med matten nu, än sen på gymnasiet när det spelar lite större roll.


   
SvaraCitera

Nej, jag tycker inte att du borde skämmas över det. Skamkänslor inför saker som man inte kan ändra på är mest slöseri med tid och energi. Acceptera situationen istället, gå i extragruppen, och se till att försöka lära dig så pass mycket att du kan återgå till den vanliga gruppen senare. Fortsätter du att skolka så kommer du bara få mer problem med matten.


   
SvaraCitera

SuperFly77:

. Problemet är att jag är bra på allt annat men inte bara matte.

Du har fler problem, tyvärr! [sad]

Netherlick:

jag gick iv i 2 år och går i första ring med 93or [tired]

Hur orkar du? [cute]


   
SvaraCitera
time
 time

Schism:

Nja, jag hade/har samma problem med just matten. Samhällsvetenskapliga ämnen kräver inte samma abstraktionsnivå i tänket som matematik/fysik, och många lärare inom naturvetenskap tenderar att bli för insnöade i sina respektive ämnen

Tack för att du satte ord på något som plågat mig sedan fjortonårsåldern. Vackert formulerat. [love]

Och nej, du ska absolut inte skämmas. Det kommer bara vara ett hinder för dig och jag vet verkligen hur det är att inte vara bra på matte/andra naturvetenskapliga ämnen, men att vara bra på allt annat. Jag var också skeptisk till stöd men när jag gav det en chans märkte jag att det var så skönt med en mindre grupp och man fick mycket bättre hjälp. Slappna av, hoppas att det går bra!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Tack för att du satte ord på något som plågat mig sedan fjortonårsåldern.

[smile]


   
SvaraCitera