Aviseringar
Rensa alla

Känner mig hotad, vet inte om jag uttrycker det rätt, menläs..


Ämnesstartare

Jag är en person som blir rätt lätt svartsjuk. Och det finns en tjej som är ett år yngre än mig och min pojkvän. Som snackade/skrev rätt mycket med honom förut. Jag klarade inte av det, så tog kontakt med henne och sa ifrån. Vilket hon tog jävligt bra och det slutade med att vi nu är bra kompisar (dock känner jag lite fiendskap ännu).. Nu är det så att det finns Två gymnasieskolor här. Min pojkvän och typ ALLA mina kompisar går på ena, medan jag går på den andra.. Känns som jag missar jävligt mycket inom min vänskapskrets osv. Men kan ju inte välja det före mitt gymnasieval såklart. Men det känns riktigt jävla surt. Och nu är det så att den här tjejen som är ett år yngre, hon tänker börja på den skola min pojkvän går på. Och hon hade sagt till honom att nu måste han stå ut med henne i två år osv..
Hon är sjuukt pratglad, vet att hon inte är intresserad av min kille eller så, men jag är ändå lite rädd. För innan jag och min pojkvän blev tsm hade dom halvt strulat lite och min pojkvän gillade henne lite.. Tills han träffade mig.

Känner liksom att det är ett "hot" att hon ska börja där. Jag vill inte att dom ses själva, jag hatar det. Vet inte vad jag ska göra, vill inte känna såhär. Det blir bara jobbigt för mig själv..
Vad ska jag göra för att glömma bort dom här känslorna, eller något annat..? Jag vill inte känna såhär iallafall, känner mig utanför allt när jag går på den andra skolan. Och ännu värre nu när hon ska börja där, blir liksom arg när jag tänker på det... Hur ska jag släppa det? [shake]

Tacksam för svar, även om det inte var någon riktigt klar fråga, men hoppas ni fattar poängen..


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår hur du känner, men det skadar bara ert förhållande om du fortsätter såhär.
Jag ser inget fel i att ens pojk/flickvän har vänner av samma kön.
Du får helt enkelt tänka på att du litar på din pojkväns omdöme och hans kärlek till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Förstår hur du känner, men det skadar bara ert förhållande om du fortsätter såhär.
Jag ser inget fel i att ens pojk/flickvän har vänner av samma kön.
Du får helt enkelt tänka på att du litar på din pojkväns omdöme och hans kärlek till dig.

Jag vet. Men känns som jag behöver hjälp med att släppa dessa tankar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på att säga rätt ut till henne hur jag känner. Hon bryr sig mycket om mig, så hon kanske tänker på vad jag sagt då. Men jag vet inte riktigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Jag vet. Men känns som jag behöver hjälp med att släppa dessa tankar..

Mycket möjligt, sök kurator eller psykologhjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

men hoppas ni fattar poängen..

[blush]

Men va fan, låt det gå som det går. Lämnar han dig för henne, så ja, det var ju tråkigt, men då var väl inte ni ämnade för varandra. Chilla lixom [cool] Fast i för sig, en pulka är väl inte ämnade för nån speciell röv, utan röv som röv. Men se till att vara den coolaste röven, eller pulkan, eller va fan du när är i den smärtsamt genomtänkta liknelsen [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Art:

Men se till att vara den coolaste röven, eller pulkan, eller va fan du när är i den smärtsamt genomtänkta liknelsen

Haha! Tack för svaret iaf. Jo, chilla vet jag att jag måste, men vene om jag klarar det på egen hand därborta på min ensamma loliga skola >;>>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja med att lita på din kille. hade du gjort det hade det inte funnits något problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mycket möjligt, sök kurator eller psykologhjälp.

Är inte det för överdrivet?


   
SvaraCitera

Din fiendes fiende är din vän!!!

Om du litar på din pojkvän så är det väl lugnt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Är inte det för överdrivet?

Vad för hjälp tror du att det annars finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte göra mer än att vara dig själv, det var dig han föll för.
Var dig själv och lita på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

börja med att lita på din kille. hade du gjort det hade det inte funnits något problem

Jag litar på honom så gott jag kan, men har problem med att lita hundra på folk sedan tidigare förhållanden..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Du kan inte göra mer än att vara dig själv, det var dig han föll för.
Var dig själv och lita på honom.

sant. tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du litar på din pojkvän så är det väl lugnt?

Jag litar på honom så gott jag kan, men har problem med att lita hundra på folk sedan tidigare förhållanden..
(igen)


   
SvaraCitera