Aviseringar
Rensa alla

Känner mig mindre bra och mindre värd som kvinna, hur ska jag lösa detta?


PMR
 PMR

De flesta har svarat ang på det andra, så jag hoppar till könsidentiteten. Har du funderat över om du är gender fluid? Jag är bekant med ett flertal som identifierar sig som det. 


   
SvaraCitera

Yaren:

Den norm som gjort att du uttalar dig som en skitstövel med dålig kvinnosyn 🙂

Men jag har ingen dålig kvinnosyn? Det är du som har en dålig manssyn märker du väl.


   
SvaraCitera
Yaren

Tickstart:

Men jag har ingen dålig kvinnosyn? Det är du som har en dålig manssyn märker du väl.

Jag skambelägger i alla fall inte mäns könsorgan 


   
SvaraCitera
Yaren

Tickstart:
Ont;
Jag är ledsen att du blivit indoktrinerad av nutida feminister att tro att du är mindre värd och behöver hjälp i allt du gör och att samhället hatar dig. Så är det inte. Punkt.

Det är patriarkatet som gjort det, vi feminister kämpar för att stärka kvinnans rätt i samhället och inse sitt värde. Läs på. 


   
SvaraCitera
Yaren

Tickstart:

Men jag har ingen dålig kvinnosyn? Det är du som har en dålig manssyn märker du väl.

Dessutom så har jag nog bättre manssyn än du. 


   
SvaraCitera

Yaren: Läs på.

Galen är du ett troll?


   
SvaraCitera

Om jag hade försökt impersonera en dum (but I'm repeating myself) feminist så hade jag antagit din personlighet.
"educate yourself!"
"systematic oppression!"


   
SvaraCitera

Yaren:

Dessutom så har jag nog bättre manssyn än du. 

[Citation needed]


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Så är det ju, om man ska hårdra det. Män har alltid utsatt kvinnor för sitt eget nöjes skull och kvinnors kroppar och hela existens har alltid kränkts och aldrig setts på samma sätt som mäns - så det är ju självklart att man känner lite så ibland. 

[Citation needed]


   
SvaraCitera

Yaren:

Det är patriarkatet som gjort det, vi feminister kämpar för att stärka kvinnans rätt i samhället och inse sitt värde. Läs på. 

[Citation needed]


   
SvaraCitera

Patriarkatet:

Tickstart briljerar  <3

[Citation needed]


   
SvaraCitera

Jag tror många av dina problem bottnar i sådant som inte riktigt framkommer i din text och som du nog inte reflekterat över själv. Det är naturligt att jämföra sig med andra av sitt kön och att tävlas med dem för att hävda sig och stärka sin egna status. Problemet uppträder snarare när man som i ditt fall inte känner att man kan prestera tillräckligt bra där man tror det behövs. För kvinnor handlar det primärt om utseende och att kunna få killars uppmärksamhet, huruvida det är så i ditt fall vill jag inte ta mig friheten att spekulera, men om jag får gissa så kan det vara en del av orsaken. Men tjejer har mer att erbjuda än ett utseende, de är bara inte tillräckligt mogna nog för att inse det förrän man kommit upp i åren då samhället vi lever i formar alla flickor till våp som inte kan hantera ansvar, kritik och andra fundamentala sociala spelregler. Det säger sig självt att alla kvinnor inte kan bli prima madonnor, vissa blir bra på andra saker som gör dem överlägsna andra kvinnor inom sina specifika fält. 

I övrigt vet jag inte hur jag ska hantera det du skriver. Du ger mest uttryck för att vara deprimerad om du inte kan hantera att höra eller läsa nyheter så fort någon av samma kön råkar illa ut. Det är inte som att jag eller någon annan man jag känner känt samma sak när vi läst om andra män (och då män specifikt) råkat illa ut.


   
SvaraCitera

anonym321123:

[Citation needed]

oi, you got a problem? Arg


   
SvaraCitera

Tickstart:

oi, you got a problem? Arg

Har du?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Har du?

none of your business Rodnar


   
SvaraCitera