Aviseringar
Rensa alla

Känner mig mobbad


Infraröd:

Våld suger för de som känner att de kan ta den mest optimala och intelligenta vägen i livet, än om den är slingrig.

Sen när är det intelligent att ta den svåra vägen? Om något borde det väl som standard vara tvärtom?


   
SvaraCitera

Gillar att mobba såna som du


   
SvaraCitera

dödgrävarn:

...du har visst aldrig byggt lego.Fingertoppskänsla har du inte i alla fall.

Har byggt mycket lego som liten. Har fingertoppskänsla också; är både musiker och konstnär.

urinsoda:

Förvånad att du inte sade "självförtroende suger" och bröt din trend där. Samt att det är mycket snack om att vara intelligent, men folk som du vet inte så mycket vad det innebär. Många brukar ju använda generaliserande "intelligentargument" för att gömma det faktum att det också rör sig om att de är lite svaga och fega med bristande självförtroende. Jag förstår dig grabben, du kan vara lugn.[wink]

Förstår hur du tänker också, men du tar mig för en av alla de losers som är för fega för att öppna sina sinnen. Jag hajar ditt resonemang (de få orden till trots), men om du skulle kunna tänka ett steg längre skulle du inse att våld inte är speciellt framgångsrikt. Det är rentav jävligt klumpigt, och om du inte förstår det är du djurisk och omedveten nog att ens tänka vidare. Du måste våga gå emot dig själv när du tänker, annars kommer du ingen vart. [zzz]

LitenPenis:

Sen när är det intelligent att ta den svåra vägen?

Enligt mig är människan mer intelligent än en katt, trots att människan går så mycket längre vägar för att nå sina mål (belöning). Det hela blir en närmast estetisk grej; vi människor broderar hela omgivningen efter våra önskemål.
Det är inte intelligent att ta den svåra vägen, men man är troligen intelligent om man klarar av att ta den svåra vägen, som om den vore lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

våld inte är speciellt framgångsrikt.

Precisera dig mer tack, din mening får mig att undra om du menade "våld leder inte till framgång", vilket är helt fel.

Infraröd:

Det är rentav jävligt klumpigt

Här tänker vi inte på orden, jag trodde du var en kille som föredrog intellekt och att förstå människor, att undvika konflikter? Visar du din:

Infraröd:

är du djurisk

djuriska sida nu? Jag förnekar inte att jag är djurisk, jag är ju faktiskt ett däggdjur, som bara mår bra av att släppa ut lite av mina känslor och inte hålla igen dom, som sexualitet.

Jag undrar föresten varför våld suger? Finns det någon världslig logik bakom det du säger? Eller har du bara lärt dig från dina föräldrar och din skola att våld suger? En som väljer åsikter för att inte sticka ut och uppröra så mycket? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Har byggt mycket lego som liten.

Trtos det så vet du inte att lego och duplo går ihop.
[rolleyes]


   
SvaraCitera

urinsoda:

Jag är den enda personen som gillar våld i hela min skola känns det som, alla andra tycker att våld är fel och barbariskt.

våld är skit nice om de är mot rätt person. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urinsoda:

känslor och inte hålla igen dom

Känslor, instinkter osv.


   
SvaraCitera

urinsoda:

Här tänker vi inte på orden, jag trodde du var en kille som föredrog intellekt och att förstå människor, att undvika konflikter?

Va? Om du likställer konflikter med diskussion/bråk/argumentation, så vill jag inte undvika det, nej.

urinsoda:

djuriska sida nu? Jag förnekar inte att jag är djurisk, jag är ju faktiskt ett däggdjur, som bara mår bra av att släppa ut lite av mina känslor och inte hålla igen dom, som sexualitet.

Man kan ta mer eller mindre komplicerade vägar till målet, dvs man kan tänka mer eller mindre. Om du väljer att tänka lite, varsågod, men gör inte det på andras bekostnad.

urinsoda:

Jag undrar föresten varför våld suger? Finns det någon världslig logik bakom det du säger?

Man förstör (rent konkret) och förstör oftast för andra. Räcker inte det? Livet är vackert; man ska inte förstöra något som är vackert.

urinsoda:

Eller har du bara lärt dig från dina föräldrar och din skola att våld suger? En som väljer åsikter för att inte sticka ut och uppröra så mycket? [surprised]

Nej, jag har trots allt levt i snart 19 år och har hunnit tänka om och tänka rätt hur många gånger som helst. Jag är (som du kanske kan försöka förstå) en person som inte går på asfalterad väg om det inte behövs; jag går min egen väg, och gör ett försök att hitta den bästa lösningen i alla situationer.

dödgrävarn:

Trtos det så vet du inte att lego och duplo går ihop.

En duplobit passar på lego, men tvärtom går inte särskilt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Va? Om du likställer konflikter med diskussion/bråk/argumentation, så vill jag inte undvika det, nej.

På samma sätt som jag inte undivker att slåss i vissa situationer, du är itne så helt olikt mig ser jag.

Infraröd:

Man kan ta mer eller mindre komplicerade vägar till målet, dvs man kan tänka mer eller mindre. Om du väljer att tänka lite, varsågod, men gör inte det på andras bekostnad.

Vad är så fulländat med dina åsikter att jag ska göra det du säger? Jag har tänkt en hel del, jag har varit en såndär passiv kille en gång i tiden, maen jag insåg att mina åsikter var som såll, de höll inte, vissa av "icke våldsargument" var för trångsynta, det där med att¨åld var "fel, det blev som en religiös grej som man inte kunde reda ut riktigt.

Infraröd:

Man förstör (rent konkret) och förstör oftast för andra. Räcker inte det? Livet är vackert; man ska inte förstöra något som är vackert.

Jag anser att livet inte är "vackert, det är som man formar det, ibland så kan man inte undvika våld, våldtagningar, ond bråd död, det existerar bland oss. Att säga att livet är vackert i den mening att det är passivt med rosa kaniner skuttandes på ängarna och allt är frid och fröjd, det är naivt. Livet har skapats a explosioner och våld, det går aldrig att undkomma, hur mycket man än blundar för det.

Infraröd:

Nej, jag har trots allt levt i snart 19 år och har hunnit tänka om och tänka rätt hur många gånger som helst. Jag är (som du kanske kan försöka förstå)

jag förstår helt och hållet vad du försöker göra här, du försöker göra så att dina åsikter är rätta, alltså att de är det mest ultimata som finns i dessa universum och som bör följas, grabben det där med "rätt och fel" existerar inte i den här världen, det är just därför man kan göra det mesta som behagar en, och komma undan med det. Det som är "rätt" för dig, är inte "rätt för mig, för mig handlar det om egoism. Många gör det, det finns en hel del hjältar som räddat männiksor osv för att de vill bli sedda som goda männsikor, empati ligger inte så mycket bakom deras handlingar, de vill bara bli ihågkomna som förebilder. Visa männsikor besitter fulländad empati det förnekar jag inte, men alla är olika, vissa passar inte in i den där våta drömmen om en människa som är snäll hela tiden, som är så "god" att det är sjukt enligt mig, det blir en besatthet.


   
SvaraCitera

Ultra-Violence a way of life!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Har man "knytnäveskänsla", så passar man som en duplobit bland lego.

Infraröd:

En duplobit passar på lego, men tvärtom går inte särskilt bra.

Hur ska du ha det?


   
SvaraCitera

Trodde du hade gått ut skolan, höhö.


   
SvaraCitera

dödgrävarn:

Hur ska du ha det?

Tycker du att jag är inkonsekvent eller? Det är klart att det går att utföra våld, men du får inget annat än våld tillbaka (duplo). [cool]

urinsoda:

På samma sätt som jag inte undivker att slåss i vissa situationer, du är itne så helt olikt mig ser jag.

Men när du slåss, varför gör du det då?

urinsoda:

jag har varit

urinsoda:

maen jag insåg att

urinsoda:

"icke våldsargument" var för trångsynta

Klassiskt! Det är inte konstigt att du är av din åsikt. Du har fått den på rätt väg (genom erfarenhet), men jag tror att du kan nå fler insikter och inse att det finns ett annat sätt att se det på, som faktiskt är bättre. Det svider att säga så, men jag garanterar dig att alla tjänar bättre på pacifism.

urinsoda:

Jag anser att livet inte är "vackert

Anser du tvärtom då? Livet är enligt mig universums organ i yttersta spets, en osannolik skönhet. Jag tycker att man ska spinna vidare på den skönheten.

urinsoda:

ibland så kan man inte undvika våld, våldtagningar, ond bråd död, det existerar bland oss

Det existerar på grund av ofullständig information, hjärntvätt eller missförstånd. Ju klarare bild man har, desto mer förståelse och acceptans får man, och då kanske man inte skulle ha skadat den där personen, som på ytan verkar vara en idiot och behöver ett slag. Det finns alltid en anledning till människors handlingar, man kan inte vilja göra ont bara för att göra ont; däremot går det att göra onda handlingar om man finner njutning, självhävelse eller möjligen något annat syfte i det. Ingen frisk människa är så ond (eller utför så onda handlingar) att den förtjänar lidande, i min mening. Upplysning är bättre, så att personen förstår varför den gör ont, och såvida personen är frisk får den dåligt samvete och inser idiotin i sitt handlande.

urinsoda:

Livet har skapats a explosioner och våld

Haha...

urinsoda:

det är just därför man kan göra det mesta som behagar en, och komma undan med det

'Komma undan' låter som ett hyss som ger dig njutning och andra lidande (eller hur små skillnaderna än är + för dig och - för någon annan). Är det ett bra samarbete? Tror du att det är så du gör dig så lycklig som möjligt, samlar på dig alla skatter du ser?

urinsoda:

Många gör det, det finns en hel del hjältar som räddat männiksor osv för att de vill bli sedda som goda männsikor, empati ligger inte så mycket bakom deras handlingar

Du tänker inte särskilt gott om människor. Skulle du strunta i att rädda en människa, för att det var jobbigt eller riskabelt, om du inte skulle få någon cred från allmänheten?

urinsoda:

Visa männsikor besitter fulländad empati det förnekar jag inte

Smått komiskt att du råkade (?) skriva 'visa människor', men jag antar att du menade 'vissa'. Jag håller inte med dig om att man kan besitta 'fulländad empati' heller... eftersom man aldrig kan vara någon annan än sig själv och aldrig kan få en helt klar bild av någon annans tankeliv kan man inte utgå från annat än sig själv. Det är inte svårt att utgå från sig själv, och det funkar, men man kan inte leva helt för en annan människa. Det går inte. Det är absurt.

urinsoda:

vissa passar inte in i den där våta drömmen om en människa som är snäll hela tiden

Varför ser du det svart på vitt? Kan man inte bara vara ärlig, fast utan att ta till destruktiva medel innan man har gjort klart för sig att det verkligen är det som gäller, som en sista utväg?
Man kan inte vara snäll hela tiden. Men bara för att man inte ska acceptera våldtäktsmän ska man inte själv vara nästintill lika dum. Förstår du hur jag tänker?


   
SvaraCitera
Hando

urinsoda:

Fan vad djup jag blev

Djupare än en Ubåt [blush]


   
SvaraCitera

p12-varning på dig som precis pressat igenom ett flertal huligan-filmer. säg inte emot för jag har rätt


   
SvaraCitera