Aviseringar
Rensa alla

Känner mig obekväm


Ämnesstartare

Jag har ett ganska stort problem som jag undrar vad det beror på. När jag och mitt ex gjorde slut så trodde jag aldrig att jag skulle träffa någon men det gjorde jag. Det är inte det som är själva problemet utan det är mina föräldrar. Alltid när jag är med dom så känner jag mig obekväm och känner mig som typ 10 år och jag kan inte riktigt slappna av eftersom de begär saker utav mig fast jag sagt att jag tycker det är jobbigt. Jag är inte lat det är bara att jag har svårt att hantera jobbiga situationer. Mina föräldrar verkar inte förstå att detta är jobbigt för mig när jag sagt detta massor av gånger och de bara tycker det är en larvig grej. Vad ska jag göra? Det var lite detta problem som fick mig att känna att jag inte skylt träffa någon. 


   
Citera

Menar du att dom pushar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken typ av situationer menar du? att veta det hade gjort det lite lättare att hjälpa dig med att förklara läget för dina föräldrar. eftersom jag är en initiativlös liten slyngel har jag själv haft ganska pushiga föräldrar (och farföräldrar).


   
SvaraCitera

Kan relatera starkt till detta.. men inte riktigt förklara vad det beror på - och särskilt inte sedan ditt fall utgår från vilka specifika tendenser just din familj har. 

Skulle ja kunna bero på att de har höga krav på dig och sig själva, ångest, otrygghet samt liten tillit, om inte annat. 

Kanske det kan vara värt att träffa en psykolog för någon utredning, om det känns som ett viktigt problem? 


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska sätta dig ner med dina föräldrar och bara säga vad du tycker och tänker..bara rakt upp och ner och sen be om ursäkt att du säger så men det är sanningen och att du mår dåligt av det och allt handlar om att prata och vara ärlig och ärlighet kan vara svårt men det hjälper i slutändan men nu vet ju inte jag i vilken exakt situation du är i ..


   
SvaraCitera

ta det lugnt bara och försök föra en dialog med dom. Det är dina föräldrar, klart odm förstår dig om du förklarar på rätt sätt.


   
SvaraCitera

snacka ba med dina päron om detta, dom förstår säkert då


   
SvaraCitera