Aviseringar
Rensa alla

Känner mig så himla ensam...


Ämnesstartare

Jag har kompisar omkring mig men känner inte att jag har något gemensamt med någon. Har aldrig riktigt varit bunden till personer (Aså kunna vara i en stor grupp eller vara med någon hela tiden) utan har alltid hoppat kring massa olika grupper för att försöka vara med alla. Men nu på sistonde har jag börjat känna mig nästan osynlig. Alla, precis som förut grupperar sig i grupper om två, och där står jag, det femte hjulet... 

Har förut haft två riktigt nära kompisar men som nu är ganska vilsna och förändrade. Så nu kan jag inte prata med någon längre om saker. Det känns som att jag är "tjejen som alltid finns där när folk behöver henne" typ, för det är mig alla går till ifall dom är trött på sin bästis, annars bryr sig ingen direkt om mig.

Vill bara hitta någon som jag kan prata med, som jag har något gemensamt med. Men ja, alla dom här deppiga tankarna kanske har kommit bara för att jag nu går i sista året i högstadiet, nian.

Orkar inte med den här ensamheten längre. vad ska jag göra?


   
Citera

det finns värre saker 
än att vara ensam


   
SvaraCitera

Maks:
det finns värre saker 
än att vara ensam

Nej inte i längden då blir ensamheten ens värsta fiende 😛  


   
SvaraCitera

Oh Yes

there are worse things than
being alone
but it often takes decades
to realize this
and most often 
when you do
it's too late
and there's nothing worse
than 
too late. 

Charles Bukowski


   
SvaraCitera

Aaron:

Nej inte i längden då blir ensamheten ens värsta fiende 😛  

jo, att vara med fel person för att slippa vara ensam. ensamheten gör en stark. 
there are worse things than being alone...


   
SvaraCitera

gör mera saker med dina vänner då.. eller sök dig till andra personer grupper.

Maks: ensamheten gör en stark.

hur?


   
SvaraCitera

OF 5:
gör mera saker med dina vänner då.. eller sök dig till andra personer grupper.

hur?

man lär sig tycka om sitt eget sällskap. 


   
SvaraCitera

Maks:

man lär sig tycka om sitt eget sällskap. 

en del gör kanske. för andra har det motsats effekt.


   
SvaraCitera

OF 5:

en del gör kanske. för andra har det motsats effekt.

de borde skärpa sig. de behöver ej bekräftelse från andra.


   
SvaraCitera

Cocomuffin: Orkar inte med den här ensamheten längre.

Kära Cocomuffin.Den Nya Cirkeln talar om hur människan äro som en Ö, som en ensam ring i sin mest naturliga form.Vad känslan av det motsatta grundas i äro illusionen att en grupp av ofullständiga individer gör ensamheten till mindre av en sanning.Vad som förespråkas äro icke svaghet, vad som förespråkas är att självkännedom igenom konst, musik - (Kreativitet) detta är vart människan finner sitt totala lugn, även någonting så stort, ensamt och kallt som rymden känns tryggt i den ensamma cirkelns hjärta!'Den nya cirkeln förespråkar att total förståelse för musik blir uppnådd igenom total förståelse av ensamhet.


   
SvaraCitera

Sluta va så mesig och vilja vara omtyckt av alla...! Var dig själv utan hämningar och om du inte vet vem du är försök ta reda på det.


   
SvaraCitera

Har det blivit bättre eller känner du dig fortfarande lika ensam?


   
SvaraCitera

LedsenHjärta


   
SvaraCitera