Aviseringar
Rensa alla

Känner mig så sjukt ensam.


Ämnesstartare

Jag har aldrig under hela mitt liv fått uppleva den underbara känslan av att känna sig gillad/älskad av någon man själv gillar/älskar (inte släkt eller vänner då).

Visst vänner och släkt är fint och bra, men det är faktiskt en helt annan sak. Jag har aldrig varit tillsammans med någon tjej och allting känns bara hopplöst.

Jag befinner mig i en miljö där folk runt omkring mig har partners och är lyckliga, vilket tar knäcken på mig. Jag är visserligen glad för min kompis skull och så, men jag kan inte ignorera min starka avundsjuka och min starka längtan själv.

Jag blir bara äldre och äldre och den ångesten jag känner att det inte går framåt eller något ökar samtidigt.

Varför ska jag ens orka med skolan när det enda jag värderar högt är så långt utom räckhåll? det enda jag bryr mig om nu är att hitta någon att älska och bli älskad av. Och jag stör mig på att folk som har partners uppmuntrar mig med att jag får ett bra liv/framtid med hyfsat bra betyg och så. Jag skulle gärna byta med dem om jag kunde. Att man råkar ha rätt bra betyg och kanske är rik gör en inte lycklig, inte alls.

Jag har varit ute lite, och jag har märkt hur svårt det är att fånga en tjejs intresse. Det känns som att det bara kan leda till vänskapsrelationer när det kommer till mig, och det känns så sjukt frustrerande.

Kan tilläggas att mitt självförtroende inte är lågt, men det är så svårt med att inleda något. Hur gör jag en tjej intresserad?


   
Citera
Ämnesstartare

De flesta spenderar hela sina liv i jakten på det de springer iväg från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när du längtar så fruktansvärt efter kärleken så kommer den inte. Det är när du verkligen inte längtar som den kommer. När du minst anar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår faktiskt exakt hur du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramlösa:

Hur gör jag en tjej intresserad?

Är du "på"? brukar du upplevas som det? Isf förstår jag helt och fullt varför du inte får någon tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

De flesta spenderar hela sina liv i jakten på det de springer iväg från.

spindelnätaren:

när du längtar så fruktansvärt efter kärleken så kommer den inte. Det är när du verkligen inte längtar som den kommer. När du minst anar det.

Har hört det där många gånger.
Alltså, när jag väl umgås med andra så är jag inte så desperat som jag kanske låter i den här texten, då känner jag bara att det är kul att vara social och så. Men när jag inte är social så får jag tid att tänka, och då tänker jag på det här.

skidröw:

jag förstår faktiskt exakt hur du menar.

Är du i samma situation? det är skit hur som helst.

Bl0cket:

Är du "på"? brukar du upplevas som det? Isf förstår jag helt och fullt varför du inte får någon tjej.

Nej, jag är inte för på. Jag är bara social, och pratar gärna mycket ibland. Men jag kan inte säga att jag är för på direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaja, sluta klaga[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramlösa:

Är du i samma situation? det är skit hur som helst.

ja det är skit. och det är ingen grej som går över. utan den skiten är där non stop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramlösa:

Nej, jag är inte för på. Jag är bara social, och pratar gärna mycket ibland. Men jag kan inte säga att jag är för på direkt.

Vad pratar du om? Blir samtalen avslappnade och naturliga?


   
SvaraCitera
Hando

Hjärntvättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Vad pratar du om? Blir samtalen avslappnade och naturliga?

Jag tycker de blir naturliga och avslappnande iaf. Sen så varierar samtalsämnena såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramlösa:

Jag tycker de blir naturliga och avslappnande iaf. Sen så varierar samtalsämnena såklart.

Mjo det är klart.

Jadu, jag kan inte svara på vad det beror på. Kanske blir tjejerna osäkra i ditt sällskap? Om de upplever att du ser bra ut, kan man bli osäker och känna att "han är för snygg för mig"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Mjo det är klart.

Jadu, jag kan inte svara på vad det beror på. Kanske blir tjejerna osäkra i ditt sällskap? Om de upplever att du ser bra ut, kan man bli osäker och känna att "han är för snygg för mig"..

Hahaha den var bra du =D.
Tror de mer tänker "han verkar trevlig (kompis-trevlig)", eller i bästa fall "han är söt (söt kompis)".

Inte för att generalisera allt för mycket nu, men oftast brukar tjejer föredra snygga killar framför söta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramlösa:

tjejer föredra snygga killar framför söta.

Förstår inte det där, söta killar ska det vara ju!

Iallafall, känner igen mig. Vill också bli älskad. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Iallafall, känner igen mig. Vill också bli älskad. :/

Älskar dej.
Gladare nu?

[surprised][cool] *säger för att vara snäll*


   
SvaraCitera