Aviseringar
Rensa alla

Känner mig stressad.


Slotte
Ämnesstartare

Hej alla ungdomar. Mycket glad
Senaste två åren har jag känt mig sjukt stressad. Det kan vara allt från små saker som att jag blir stressad över att ha stått i duschen för länge till att jag inte har fått i mig mat prick kl 18.00 för att min mage gör uppror. Helt sjukt.
När jag var yngre fattade jag inte riktigt vad stress var Party. Känns som stress och ångest är sammanhängande. Stress kan övergå till ångest och vice versa. Vet inte om jag är helt utbränd eller vad problemet är. Måste lösa det här asap innan man får bestående skador. 
Terapeuter etc känns inte så aktuellt då jag har mycket stor integritet och väldigt svårt att öppna mig för någon jag inte känner. Till och med om jag känner en person bra har jag svårt att öppna mig till fullo.
Har ni några tips för hur man ska få bot med dessa problem?
Hur kommer man ner i varv och släpper stressen?! Skeptisk
Snälla lämna dom oseriösa svaren hemma, behöver lite riktiga råd och tips! 🙂


   
Citera

7f9506bbf4cbcb05fec1c90caee8eee5.jpg


   
SvaraCitera
Kudhos

Helt ärligt låter du helt normal. Ibland mår man sådär. Försök att inte fly från det som gör dig stressad. Möt problemet än ignorera det. Även om problemet är jobbigt så kommer du vinna i längden.


   
SvaraCitera
Jensas

Stress är riktigt jobbigt, tror att halva sveriges befolkning lider av olika stressrelaterade problem så du är inte ensam. Finns mycket olika tricks man kan göra för att stressa mindre. Men testa den här sidan om du klarar av att inte göra någonting i 90 sek: www.chillai90sekunder.se


   
SvaraCitera
Yaren

Testa mindfulness! 


   
SvaraCitera