Aviseringar
Rensa alla

Känns konstigt


Ämnesstartare

jag har blivit mobbad och utstöt i skolan för emo och leb och massa mer som ej är sant och jag har inga kompisar och sen nu när jag försöker hitta vänner men så när jag skriver till andra tjejer då så känns det fel för rädd dom med ska tro jag är led jag blir rädd att jag ska skriva nåt olämpligt till dom fast jag skriver helt normalt så känns det ej okej hur ska jag göra för att hitta vänner och så de känns bra?


   
Citera

Koncentrera dig inte på att det kan låta fel eller att de ska uppfatta dig som lebb utan bara för en vanlig konversation och lägg det gamla bakom dig.

och om det fortfarande inte känns bra så skadar det aldrig att prata med en psykolog. det hjälper, tro mig


   
SvaraCitera

Jag har varit i likande situation angående mobbning och det är inte det lättaste att få vänner när man blir mobbad. Det jag har lärt mig i efterhand är att säga ifrån, att visa fysiskt tyvärr att det inte stämmer. Genom att stå ifrån och visa sig stark släpper mobbarna taget för de siktar bara in sig på svagare personer.
Du skaffar dig vänner genom intressen du gillar eller aktiviteter, sport, etc. Att gå på tillfällen och stunder där människor samlas kan vara ett bra förslag som t.ex. finns på universitetet, där görs aktiviteter och stunder för folk som vill träffa andra men du kan också snacka med folk via internet för att få fästa med folk.


   
SvaraCitera