Aviseringar
Rensa alla

Känsla av att inte hinna med saker


Ämnesstartare

Någon annan än mig som upplever följande idioti?

Jag umgås inte med någon alls nuförtiden vilket leder till att jag har maximal fritid. Ändå känns det som att tiden inte räcker till. Mycket av detta är väl sannolikt idiotiska i-landsproblem. Först och främst är det väl skolan, den ligger ju där oförändrad. Så den är inget bekymmer. Man kanske lägger ner 0-2 timmar om dagen beroende på vilken dag det är. Annars den övriga tiden vill jag försöka sätta igång med programmeringen. Av någon anledning sitter jag även och tänker på saker som hur många spel det är jag vill prova/som jag missar, TV-serier jag vill se och ställen jag vill åka på, saker jag vill göra, etc...

Med andra ord så är det väl prioritering som gäller med tanke på överflödigt med saker. Men tiden går ändå åt till saker som är helt irrelevanta till vad man blir uppstressad av. Trots att jag kör på mentaliteten att man antingen gör man något vettigt eller roligt så blir det likförbannat att dagen går ut på att slösurfa eller inte göra något alls. Fast många saker måste tas tag i.

Blir ofta att man sitter och slösurfar och gör helt irrelevanta saker än vad man vill och bör göra. Paradoxen i det hela är att man har så överflödigt med saker. Har inte ens några rutiner/tider att passa, ingen jag umgås med heller så jag har 40 gånger mer tid.

Kort och gått, någon som upplever att man inte hinner med saker?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, jag med. Orkar inte gå in på detaljer, men jag har stört lite att göra om dagarna och ändå känns det som om jag inte hinner med sådant jag faktiskt vill eller borde göra.

Eller ja, sedan gör jag en hel del saker som jag vill och tycker om att göra också, men det är ändå alldeles för mycket tid som går åt att göra något helt meningslöst.


   
SvaraCitera

Ja, jag med. Orkar inte gå in på detaljer, men jag har stört lite att göra om dagarna och ändå känns det som om jag inte hinner med sådant jag faktiskt vill eller borde göra.

Eller ja, sedan gör jag en hel del saker som jag vill och tycker om att göra också, men det är ändå alldeles för mycket tid som går åt att göra något helt meningslöst.

[sad]


   
SvaraCitera

Det brukar ju vara så, att ju mindre man gör desto mindre tid får man. Eller ja, man har ju lika mycket tid oavsett, men det känns som man har mindre tid. [zzz]


   
SvaraCitera

Mjo, men jag får bara mer saker som dyker upp eftersom jag fortsätter att slösurfa. Som nu till exempel, jag borde sitta på bussen som går till skolan nu.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

wannabevardagsbajs:

wannabevardagsbajs.blogg.se
wannabevardagsbajs.blogg.se
wannabevardagsbajs.blogg.se
wannabevardagsbajs.blogg.se
wannabevardagsbajs.blogg.se
wannabevardagsbajs.blogg.se

http://wannabevardagsbajs.blogg.se

vad många bloggar du har, måste vara svårt att hinna skriva i alla dom?[smile]


   
SvaraCitera

har inget att göra och inga att umgås med men hinner med allt jag behöver göra ändå lite självdisciplin finns det ju


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera