Aviseringar
Rensa alla

Känslokall?


Ämnesstartare

Vad gör en person till kall?

Jag har själv uppfattat att andra personer uppfattar mig som kall och lite elak. Vilket inte är en behaglig känsla.
Känns som detta gör mig utstött. [no-no]

Och vad tycker ni om personer som verkar kalla?


   
Citera
Åtta

womanizerN:

Vad gör en person till kall?

Låg kroppstemperatur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

womanizerN:

Vad gör en person till kall?

Image

Snacka om reaching a new low. :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Låg kroppstemperatur.

Seriöst, va.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolare att vara utan känslor överhuvudtaget


   
SvaraCitera

att man inte visar sin känslor i överflöd:P motsattsen till fjortisar som springer runt å pussar varandra å säger att dom älsakr allt och alla 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känslokalla människor är reserverade och otydliga när det gäller att visa känslor.


   
SvaraCitera

jag blir osäker. jag får intrycket av att de inte tycker jag är bra nog att lära känna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

womanizerN:

Och vad tycker ni om personer som verkar kalla?

De är nog inte jätte"roliga" att umgås med, för jag tror de flesta vill kunna komma in på ens personliga terretorium på ett eller annat sätt. Så man vet var man har den andra. [smile]

I love Lucy:

Känslokalla människor är reserverade och otydliga när det gäller att visa känslor.

Nej så är det verkligen inte anser jag.
Man kan ha väldigt mycket känslor, bara för att man inte vill ta kontakt med människor betyder det inte att man inte vill ta kontakt, utan ibland tvärtom - att man vill, men inte vågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Man kan ha väldigt mycket känslor, bara för att man inte vill ta kontakt med människor betyder det inte att man inte vill ta kontakt, utan ibland tvärtom - att man vill, men inte vågar.

Skrev ingenstans att det inte var så, håller med dig.

Bara direktöversatte känslokall. Bara för att man är reserverad med att visa känslor gör inte att man inte har några.


   
SvaraCitera

womanizerN:

Vad gör en person till kall?

Jag skulle vilja säga att en person som definieras som kall är en person som inte förstår andras känslor, inte respekterar dem eller själv inte har några känslor. Har man känslor förstår man oftast att andra kan ta illa upp om man säger typ "dumhuvud" eller "jävla idiot". En kall människa är väll typ någon som inte visar någon som helst sympati för andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

n kall människa är väll typ någon som inte visar någon som helst sympati för andra människor.

nuff said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väll bar att man inte kan uttrycka känslor eller sympati, men det behöver ju inte betyda att man inte har känslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FROSTSHOOOOOOOOOOCK!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

under 30 gradig kroppstemteratur är väl rätt kall?


   
SvaraCitera