Aviseringar
Rensa alla

Känslor för en killkompis, vad gör jag?


Ämnesstartare

Hej,
jag är ny på denna hemsidan men antar att det är som flashback fast för oss ungdomar!

Jag har ett litet dilemma som lyder följande:
Jag går i tvåan på gymnasiet och för x antal månader sedan, hånglade jag med en kille på en fest, och vi träffades därefter några gånger. Inget särskilt hände och det rann ut i sanden. Problematiken i detta är att jag nu umgås med hans kompis. De är inte jättenära kompisar, men klasskompisar ungefär. Jag tycker verkligen om denna kille jag nu umgås med, och det känns seriöst. Med kompisen var det fysisk attraktion som lockade, och inte mycket mer. Jag skrattar i min kompis närvaro och vi småretas. Det känns som det det finns något mellan oss, men jag kan inte riktigt tyda honom. Jag vet inte om jag ska berätta för honom hur jag känner... Jag vill inte att han ska tro att mina känslor för honom är desamma som dem var för han kompis för det är dem verkligen inte. Men jag är rädd att han dömer mig eller backar för att jag fattar tycke för honom också.

Hur ska jag göra? Är det ens värt att berätta om mina känslor. Hur ska jag formulera mig om jag berättar? Finns det någon kille som kan ge sitt perspektiv på situationen? 

Tacksam för svar!

Mvh,
en förvirrad tjej på 18 år


   
Citera

klart att det är värt, vad har du att förlora


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
klart att det är värt, vad har du att förlora

Jag har att förlora en vänskap, och hans syn på mig... Jag vill inte att han ser mig som oseriös som hoppar mellan honom och hans vän! Verkar det som om jag gör det?


   
SvaraCitera

Anonymis2020:

Jag har att förlora en vänskap, och hans syn på mig... Jag vill inte att han ser mig som oseriös som hoppar mellan honom och hans vän! Verkar det som om jag gör det?

Om dina känslor för honom skulle driva honom till att avsluta vänskapen, varför skulle du vilja vara vän med honom?! Varför skulle du då bry dig om hans syn på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Om dina känslor för honom skulle driva honom till att avsluta vänskapen, varför skulle du vilja vara vän med honom?! Varför skulle du då bry dig om hans syn på dig?

Nej det är sant! Borde jag förklara att min känslor för den andra inte är desamma då? Hur säger jag att jag gillar honom utan att skrämma iväg honom eller ställa honom mot väggen i den benämningen?


   
SvaraCitera

Anonymis2020:

Nej det är sant! Borde jag förklara att min känslor för den andra inte är desamma då? Hur säger jag att jag gillar honom utan att skrämma iväg honom eller ställa honom mot väggen i den benämningen?

Vad är sant? Att du vill vara vän med dårar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Vad är sant? Att du vill vara vän med dårar?

Att om han inte kan acceptera vad jag känner eller dömer mig så är han kanske inte en äkta vän


   
SvaraCitera

Anonymis2020:

Att om han inte kan acceptera vad jag känner eller dömer mig så är han kanske inte en äkta vän

Så berätta för honom då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja får väl de! Någon mer som orkar ge tips?


   
SvaraCitera

>som flashback
Aa, om du menar att flashback är ett tungt modererat "safespace".


   
SvaraCitera

AxxALxd:
>som flashback
Aa, om du menar att flashback är ett tungt modererat "safespace".

lol Mycket glad


   
SvaraCitera

Ligg med honom


   
SvaraCitera