Aviseringar
Rensa alla

Känslor för min bästa vän?


Ämnesstartare

Hej! Jag är ny här och hoppas att detta är rätt forum att vända sig till!
För att inleda lite så har jag om min bästa killkompis vart vänner i över tre år och det började med att jag raggade på honom efter att jag hade sett honom i skolan. Så klart hände inget sådant utan jag fick glöma mina känslor ganska omgående då jag insåg att detta kommer att bli en väldigt bra vän till mig. Han visste naturligtvis att jag var kär i honom men det blev som sagt inget mer utav det.

Efter några år av vänskap som har bestått utav  att vi har pratat mycket via telefon men inte träffat varandra så mycket pga studier, så gjorde nyligen min pojkvän slut med mig och jag bröt ihop totalt. Jag skrev naturligt till min kompis, låt oss kalla honom Olle, och bad honom komma över eftersom jag inte klarade av att vara själv. Han låg och tröstade mig hela natten och han stannade här i flera dagar. Nätterna består mest utav skedande, väldigt lättklätt då jag inte kan sova med mycket kläder på mig, och handhållning, vi skojar mycket och jag mår aldrig dåligt när han är här. Olle hjälpte mig även att plocka ihop mitt exs grejer, han frågar mig hela tiden hur jag mår och ser  till att jag har det bra. Först tänkte jag bara att det var för att han är min bästa vän som han försökte trösta och vara nära men när jag läste en post om att killar och tjejer inte kan vara för nära vänner utan att få känslor så åkte polletten ned... tänk om han har känslor för mig ?

Vi har vart nära på att ha sex två gånger de senaste dagarna men har avslutat för att det känts skumt. saken är den att jag är osäker på vad han känner för mig och jag känner inte att jag vill ställa frågan rakt ut då jag inte vill att våran vänskap blir förändrad. Gillar han mig eller är det vanligt att bästa vänner gör såhär? jag har inte tänkt på honom på något romantiskt sätt på flera år och nu vet jag inte vad  jag ska tänka eller känna. Är djupt förvirrad och behöver hjälp.

Jätte tacksam för svar, har ingen att prata med om detta och vill gärna ha andra synvinklar.


   
Citera
Ämnesstartare

Det är vanligt att bra vänner utbyter mer än ord med varann, ja.
Friends with benefits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är vanligt att bra vänner utbyter mer än ord med varann, ja.
Friends with benefits.

det är inte så jag vill ha det, hur ska jag kunna förklara det för honom utan att våran vänskap ska bli konstig??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanocken:
det är inte så jag vill ha det, hur ska jag kunna förklara det för honom utan att våran vänskap ska bli konstig??

 Var ärlig och säg det rakt ut.


   
SvaraCitera

vad jag tror är att han är en väldigt bra vän  som bryr sig om dig 


   
SvaraCitera

De du är ihop med är som en vän du har sex med.


   
SvaraCitera