Aviseringar
Rensa alla

Känslor för sin bästa vän


Ämnesstartare

När jag gick i 9:an blev jag tillsammans med en tjej över internet, blev superförälskad. Men det tog slut pga av avståndet men vi har sen dess varit bästa vänner. Hon är en riktig härlig vän. Vi har träffats ett par gånger efter det tog slut men annars mest telefonkontakt.

Men nu är det så att denna helgen åkte jag och hälsade på henne, sitter i hennes lägenhet nu. Och jag har upptäckt att jag har känslor för henne. Igår låg vi och kollade på film, låg tätt och jag smekte hennes hand/arm rätt länge för hon bad mig göra det. Och jag ville kyssa henne men jag vågade inte, för hon är kär i en annan som kommer till henne idag =/ så jag måste åka hem. Nu har hon stuckit till jobbet så..vet inte om jag ska säga nåt till henne. För hon är en sån person att hon inte kan va vän med någon som har känslor för henne om hon inte känner likadant.

Och jag vill ju inte mista hennes vänskap (har hänt förut), så vafasen. Vad ska jag göra? Hon va min första kärlek med, jag vill ha henne men vet inte om jag borde säga något.

Nån som varit i liknande sits och kan säga hur ni gjorde? =)


   
Citera
Ämnesstartare

Det svider,helt klart,gör sjukt ont,men...snacka med henne,att hon gillar att kela betyder inte att hon vill ha tebax dig och låt henne inte utnyttja dig som en reserv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om jag säger nånting och hon inte vill, då säger hon upp kontakten..vet inte om jag vågar ta den risken. Kärlek är fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.....om ni är bästa vänner och du säger:jag har känslor för dig,vad känner du?
om ni verkligen är vänner så säger hon fan inte upp kontakten,om du kysser henne en gång säger hon fan inte upp kontakten [shake] ni låter fan inte som vänner.


   
SvaraCitera

Stephen:

Men om jag säger nånting och hon inte vill, då säger hon upp kontakten..

Välkommen till hur nåt fåtal kvinnor funkar [smile]
Nejmen så är det knappast, du har bara otur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo hon gör det, hon klarar inte av att någon känner så för henne om hon inte känner likadant. Har fått lyssna på henne massa gånger när hon gjort så mot andra, även mot mig efter det tog slut. Men jag är så förbannat feg, känns ju dumt o skicka ett sms liksom även om det är det enklaste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Jo hon gör det, hon klarar inte av att någon känner så för henne om hon inte känner likadant.

Då är d du som ska säga upp kontakten för så beter sig inte en vän,ingen bra vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Då är d du som ska säga upp kontakten för så beter sig inte en vän,ingen bra vän.

Aldrig sett det på det sättet, men du har ju rätt. Så jag borde berätta, men då till problem 2. Hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Aldrig sett det på det sättet, men du har ju rätt. Så jag borde berätta, men då till problem 2. Hur?

Min vän har inte sagt upp kontakten även jag vart smått förälskad i över ett år,tycker han att d är nåt problem med d och tycker d är jobbigt så är d hand problem,itne mitt,man kan inte styra över hur man känner,det är ju knappast ett problem om man inte tjötar om d helatiden men visst,d svider som helvete att d inte är besvarat när man är bra vänner.Antingen säger du själv upp kontakten,berättar för henne eller lära dig att leva med d,hitta nån annan att sätta på för att få henne ur systemet eller avlid i ensamhet.

Säg:jag har fortfarande känslor för dig,vad känner du?

knappast svårt att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

knappast svårt att säga

Jo om man 'r en feg jävel som mig. Hade chansen när vi snackade om att gilla en kompis men inte veta hur man ska säga det. Då ville hon veta vem det va så då drog jag ett annat namn, dum som jag är men men.

Sms eller telefon?

jag är 21 men beter mig som 14, kärlek gör nåt med en så man blir som blyger i snövit och de 7 dvärgarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Sms eller telefon?

om du nu är blyg så är väl inte msn så farligt?

Stephen:

Jo om man 'r en feg jävel som mig

och det kommer svida när du är 45,har fru och barn och får reda på att din ungdomskärlek faktiskt kanske kände samma för dig men du va för feg för att säga d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

och det kommer svida när du är 45,har fru och barn och får reda på att din ungdomskärlek faktiskt kanske kände samma för dig men du va för feg för att säga d

Jag får väl skärpa till mig och säga vad jag känner, får ta risken helt enkelt. Hoppas att man inte hunnit alltför långt in i "kompiszonen" =) säger det efter att den nya killen har åkt tillbaka så har ett par dagar att samla mod till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Jag får väl skärpa till mig och säga vad jag känner,

det är väl helt upp till dig,men d är korkat att hålla käften delvis för att hon kanske fortfarande känner nåt och om hon inte gör d så kan du ju slippa killsnack etc. för det sårar väldigt mycke att lyssna på när nån man tycker om pratar om andra tjejer den har känslor för etc.


   
SvaraCitera

Stephen:

o om man 'r en feg jävel som mig. Hade chansen när vi snackade om att gilla en kompis men inte veta hur man ska säga det. Då ville hon veta vem det va så då drog jag ett annat namn, dum som jag är men men.

Det låter ju som om hon försöker dra ur dig svaret att du gillar henne.

Det bästa hade kanske varit om du just då sa henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

,att hon gillar att kela betyder inte att hon vill ha tebax dig

Kvinnor ska fan alltid ge ut fel vibbar.
Mitt ex hånglade ner mig som fan, och jag trodde självklart att hon ville ha mig tillbaka då, men nej, hon ville bara göra mig gladare för att hon hade märkt att jag måde väldigt dåligt för att det var slut.


   
SvaraCitera