Aviseringar
Rensa alla

Känslor svalnade under 1 natt?


sofia1989:

Aha, nej vi har träffats 2 ggr. 🙂

Att han redan sagt att han älskar dig trots detta känns ärligt talat läskigt tidigt.

Låter som att han är osäker angående förhållanden och inte vet vad eller hur han ska göra och är rädd för att göra bort sig och mycket mer.

Gå lugnt framåt och ha inte bråttom.


   
SvaraCitera

sofia1989:

Men han sa att det känns som det "kommer ta slut". Fast han vill få tillbaka sina känslor för mig. Jag fattar inget..

Att det känns som om det kommer att ta slut är ju inte samma sak som att vilja att det ska ta slut. Visst, man kanske inte kan tvinga sig att känna kärlek igen, men man kan sätta upp mål och fundera över vad man vill med den andra människan. Är det bara en flört eller någonting som man är beredd att satsa lite mera på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko: Jo, håller med om att det var väldigt tidigt.

Nuuuskamuikkunen: Jo, precis. Vi båda vill verkligen satsa på detta. Men hans känslor "svalnade" helt random imorse som sagt så vi vet inte hur vi ska göra..

Är det verkligen ingen som har haft samma problem?! :<


   
SvaraCitera

sofia1989:

Är det verkligen ingen som har haft samma problem?! :<

Inte på samma sätt direkt nej men mitt ex gjorde slut efter 1års tid för att känslorna försvann...


   
SvaraCitera

han kankse bara har lite panik eller nåt


   
SvaraCitera

sofia1989:

World of Warcraft,

Damn.

sofia1989:

Han bor cirka 20 mil ifrån mig förästen..

[sad]


   
SvaraCitera

sofia1989:

Nuuuskamuikkunen: Jo, precis. Vi båda vill verkligen satsa på detta. Men hans känslor "svalnade" helt random imorse som sagt så vi vet inte hur vi ska göra..

Vill han satsa, och du också vill det, låter det ju solklart enligt mig. Då kör ni på bara, och hoppas att han får bättre koll på sitt känsloliv 🙂

Jag tror inte att det är något "fel", utan bara det att saker och ting kanske har gått lite fort fram? Då stannar man upp automatiskt, i panik antagligen, och vet varken ut eller in. Det går nog över så småningom, men den bästa medicinen för att det ska gå över smidigare är att vara öppna och toleranta mot varandra. Eller vad tycker du själv?

Jag kan inte säga att jag har varit i samma situation, men i en liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ska prata med honom i veckan och se hur det blir osv. Tack för all hjälp! Kom gärna med fler om ni vet.. 🙂 Det uppskattas!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

han kankse bara har lite panik eller nåt

sofia1989:

Han vill faktiskt komma till mig under nyår med för att försöka fixa detta..

Det är ju bra. Han är nog bara osäker(och lite för snabb i vändningarna för sitt eget bästa).


   
SvaraCitera

Ett halvår är en lång tid att bygga upp en bild utav en annan människa. Vilket resulterar i ett bakslag när man väl träffas på riktigt.
Omställningen att prata på msn till att spendera en hel helg med varandra blir rätt stor, speciellt för en person som inte haft någon tidigare relation.
Dra ner tempot och umgås bara, sen se vart det leder.
Det är mycket begärt att någon ska bli kär efter att ha träffats så lite.

Vad bråkar ni om?


   
SvaraCitera

Klart att känslor kan försvinna.


   
SvaraCitera

20 mil är väl förfan ingenting!?!?!? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Nej, jag vet. Men för honom är det en big deal. Han har som sagt aldrig haft ett förhållande, och det första är ett distans på 20 mil liksom. Jag har haft förhållanden som vart 60 mil osv. Men det var för långt. 20 är "lagom" så att säga.


   
SvaraCitera

köp ett månadskort till wow åt han så förlåter han dig


   
SvaraCitera

sofia1989:

Jag och en kille träffades via World of Warcraft,

[bigsmile]


   
SvaraCitera