Aviseringar
Rensa alla

Känslorna bara försvann!


Ämnesstartare

Jo nu är det såhär att när jag började gymnasiet i höstas så träffade jag en trevlig kille.. Och jag blev kär i honom, iallafall vad jag trodde! 
Ni vet den där känslan av att bara vilja vara kvar i skolan för att han är där, leende på läpparna varje gång man tänker på han eller hör hans namn. Och då fick jag höra att han inte gillade mig på det sättet så jag försökte släppa lite på det där. Det gick ju absolut inte, tänkte heela tiden på honom.. Dag som natt! 
Men idag började han fråga mig om jag fortfarande gillade honom och sånt där, och där fick jag då veta att han börjar få känslor för mig!  .. Där, just där, släppte alla känslor.. Jag är jätte osäker, och vill bara undvika honom! Detta går ju inte då han går i min klass.. Men va det bara jag som inbillade mig att jag var så där härligt kär? För det var som att jag nästan blev äcklad! Jag vet inte vad jag ska göra.. Och jag vet inte om jag vågar umgås med honom igen! 🙁 är det kanske något fel på mig? 


   
Citera

Man vill ha det man inte kan få. Du vill bli uppbjuden till dansen, men du vill inte dansa. En klassiker. Metaforiskt talat förstås. Uppskatta det som bjuds eller släpp det och gå vidare.


   
SvaraCitera

Helt normalt tjejbeteende.


   
SvaraCitera

Åh det finns ett HIMYM avsnitt om exakt det, 
men jag tror som Stäkaren, det handlade väl förmodligen om att du ville ha något du inte kunde få å när du väl kunde så var det ingen spänning längre.
Du var alltså aldrig kär i honom, utan förmodligen av tanken på honom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då kanske jag inte var kär i honom! Kanske lättast att säga det till honom.. Men han kommer bli sårad! :-/


   
SvaraCitera