Aviseringar
Rensa alla

känsokall


Ämnesstartare

Alltså, jag har blivit helt känslokall på sistone, och börjar tycka att det är lite jobbigt. Kan inte bli riktigt glad eller ledsen eller något, och fick precis reda på att min mamma har fått cancer, och inte ens det kan jag känna någon sorg över, och det verkar nästan som att min mamma blir lite sårad över detta, men jag vet inte vad jag ska göra ;s i vanliga fall hade jag storbölat över en sån här sak. Kan detta ha ett samband med att jag ibland brukar ta tramadol för att döva min ångest lite, kan man bli känslokall av dem?


   
Citera
Ämnesstartare

va é känsokall?


   
SvaraCitera

Men cancer är ju rätt lugnt. Jag brydde mej inte ett dugg om mamma när hon hade bröstcancer [bigsmile]

oj, kanske jag också är känslokall då '-'


   
SvaraCitera

alla har cancer idag


   
SvaraCitera

ja det är bökigt sånt där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jajjja:

kan man bli känslokall av dem?

Du kan väl kanske höra med din doktor om det ska behöva vara så. För i så fall kanske de kan skriva ut något annat som kanske passar dig bättre. Fråga.

Förklara för din mamma vad du känner. Att du skulle vilja känna "sorg" fast att du inte kan för att du inte riktigt vet varför. Det är nog för henne rätt så viktigt att veta att du i alla fall inte skiter i henne utan att du faktiskt bryr dig. Man behöver ju inte alltid störtböla för saker, ibland kanske man bara försöker hålla ut och vara stark.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera