Aviseringar
Rensa alla

kär eller inte?


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1 år och 4 månader nu och jag älskar han jätte mycket men jag vet inte om jag är kär längre. Det känns jätte jobbigt eftersom det känns som jag ljuger för han ibland när jag säger att jag älskar han.
Nu under denna veckan har han inte svarat på mina samtal eller ringt upp när jag bett han göra det, men när vi träffas känns de som vanligt. Han håller nästan aldrig vad han lovar längre och de blir lätt att man blir irriterade på varandra.
Han är även extremt svartsjuk, jag kan knappt prata med min kusin innan han e framme och ska kolla vad som händer och vad vi säger till varandra.
Och han berättar aldrig nått förens precis innan, tex att hans morfar fyllde år och skulle ha kalas. det fick jag reda på en timme innan. Dagen innan hade vi varit på midsommar fest och då är man ju allmänt sleten dagen efter med sminket kvar och inget ombyte mm, men när min mamma fyllde år dagen efter sket han i det och åkte för att köra cross istället, även fast jag hade sagt att vi skulle fira det i flera dagar innan, och så sket han i att svara på mina samtal under dagen.. Tycker ni att jag överreagerar?
Jag ska till london om 2 veckor och ska träffa en gammal kompis, och varje gång jag tänker på han eller pratar med han börjar mitt hjärta slå lite extra och jag får fjärillar i magen, vad betyder detta?

tack för svar, xoxo


   
Citera
Ämnesstartare

Det låter rätt mycket som att du helt enkelt tappat känslorna för din pojkvän. Han verkar inte vara nån riktig höjdare heller, med tanke på hur han beter sig mot dig, hans beteende kanske helt enkelt fått dina känslor att svalna lite. Att du inte får fjärilar i magen av att vara med din pojkvän betyder inte att du älskar honom, att vara kär och att älska någon behöver inte vara samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumpa honom! [no-no]


   
SvaraCitera

Yogi:

Dumpa honom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är inte så lätt efter 1 år och 4månader att bara dumpa.
Kanske ska säga att han e 5 år äldre än mig också, alltså 22. Och tycker inte att jag ska göra vissa saker själv, tex gå på vissa fester sälv med mina kompisar eftersom jag inte har tillräckligt med "erfarenhet" och vet inte hur det är..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elefjant:

vad betyder detta?

Typisk grej som händer. Inte alls ovanligt. Sen när det inte fungerar så bra i förhållandet så söker man lite automatiskt efter sånt man längtar efter i det nuvarande förhållandet. Och därav kan det bli utanför förhållandet.

Säger inte att du överreagerar, för någonstans får man ju nog. Man orkar inte mer och ju mer det är jobbigt i förhållandet och ju längre tid det drar ut på tiden innan det blir nån slags förändring - desto mer svalnar känslorna för varandra. Man känner sig väl inte lika prioriterad, man kanske har blivit lite latare - tar varandra för givet - man tror att det bara kan förlåtas och gå över.

Men problemet i detta är att ni inte pratar med varandra om detta. Att det inte sker nån förändring, att mycket ska gå efter hans pipa - resten är oväsentligt som t.ex. din mammas födelsedag osv. Bara för att man är ihop så betyder det inte att man bara ska slappna av - kärleken måste man hålla vid liv annars slockar den förr eller senare.

Jag tycker du ska försöka säga till honom ordentligt - säga att det faktiskt är allvar - det kan bara inte hålla på såhär. Det får bära eller brista, får ni inte det att fungera tillsammans, varför ska du eller han behöva kämpa själva? Då kan ni lika gärna göra slut och få slut på eländet istället om ni inte gör det tillsammans. Ni kanske har vuxit ifrån varandra, ni kanske är för olika varandra och det är ju inte rättvist mot någon att ha kvar någonting som inte är bra. Släpp varandra fria istället.

Tråkigt.


   
SvaraCitera

prata med varandra funkar inte det så lämna honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumpa


   
SvaraCitera

elefjant:

jag älskar han

elefjant:

jätte mycket

elefjant:

jätte jobbigt

elefjant:

för han

elefjant:

bett han

🙁


   
SvaraCitera

elefjant:

jag älskar han jätte mycket men jag vet inte om jag är kär längre.

made my day.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera