Aviseringar
Rensa alla

Kär i bästa kompisen?


haye
 haye
Ämnesstartare

Behöver lite hjäp här..
Jag och min bästa kompis har hållit på och "strulat" rätt länge nu med hur vi känner för varann. Hon är lesbisk, jag är hetro (vad jag vet) och jag har aldrig brytt mig om det. Men allt det här börjar bli väldigt jobbigt nu efter som att varken jag eller hon vet vad vi egentligen känner för varann. Ibland vill jag ha henne so bad och ibland vill jag lägga huvudet i hennes knä utan att det blir fel och misstolkas, men det går inte längre. Jag vill bara veta hur det är mellan oss, hur ska vi göra för att ta reda på hur vi verkligen känner för varandra? Vår kompis relation är väldigt stark och kan tydligen ta rätt hårda smällar eftersom att vi redan kysst varann ett antal gånger. Men vet inte om den kommer hålla efter en misslyckad kärleksrelation. Det känns inte värt det om det inte skulle funka. Vad ska vi göra? Eller vad skulle ni ha gjort i min situation?


   
Citera
Lounge

inte tänka så mycket utan bara köra och se vart det leder


   
SvaraCitera

Testa och se hur det känns, annars kommer ni båda två bara gå runt och undra hur "det hade kunnat bli", anser att det är värt risken.


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

m00d3k44k44n:

Testa och se hur det känns, annars kommer ni båda två bara gå runt och undra hur "det hade kunnat bli", anser att det är värt risken.

Ja, jag vill inte komma om ett halv år och ångra mig. Vet inte om jag vågar bara..


   
SvaraCitera

haye:

Ja, jag vill inte komma om ett halv år och ångra mig. Vet inte om jag vågar bara..

Du vågar, ni verkar ju trivas bra ihop, testa innan det är för sent.


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

Lounge:

inte tänka så mycket utan bara köra och se vart det leder

Men det kan förstöra så mycket..


   
SvaraCitera
Lounge

haye:

Men det kan förstöra så mycket..

vad, som inte redan är potentiellt förstört?


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

Lounge:

vad, som inte redan är potentiellt förstört?

Vår vänskap. Det som finns kvar av den iallafall.. Vet inte om jag vågar satsa på det här efter som att vi har en så bra relation nu, trotts all förvirring. Om vi prövar så är det så mycket som kan gå åt helvette, sammtidigt som det finns mycket som kan gå bra.


   
SvaraCitera
Lounge

haye:

Vår vänskap. Det som finns kvar av den iallafall.. Vet inte om jag vågar satsa på det här efter som att vi har en så bra relation nu, trotts all förvirring. Om vi prövar så är det så mycket som kan gå åt helvette, sammtidigt som det finns mycket som kan gå bra.

ja.. vet inte om d är möjligt att bara stänga av känslor sådär om d faktiskt finns där

drf jag tycker att ni ska vänta och se


   
SvaraCitera
Lounge

go with the flow osv


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

Lounge:

ja.. vet inte om d är möjligt att bara stänga av känslor sådär om d faktiskt finns därdrf jag tycker att ni ska vänta och se

Ska vi fortsätta som vanligt? Menar om känslorna finns där borde det väl visa sig till slut.. Men vi har redan väntat så länge och inte kommit fram till något alls.


   
SvaraCitera

haye:

Men vi har redan väntat så länge och inte kommit fram till något alls.

Ni är väldigt unga eller hur ?


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

m00d3k44k44n:

Ni är väldigt unga eller hur ?

vi båda är 15


   
SvaraCitera

haye:

vi båda är 15

Dåså, ni har hela livet framför er, kör på och hoppas på det bästa.


   
SvaraCitera
haye
 haye
Ämnesstartare

m00d3k44k44n:

Dåså, ni har hela livet framför er, kör på och hoppas på det bästa.

haha, okej. Vi får väl se vad som händer..


   
SvaraCitera