Aviseringar
Rensa alla

Kär i en 30-åring ... jag är 17 ...


Ämnesstartare

Hej ungdomar.se!

Jag har ett ganska stort problem ... ett väldigt stort problem.

Jag fyller 17 senare i höst, och är kär i en 30-åring. 30-åringen är min brors vän, och jag har träffat honom några gånger.

För ungefär tre veckor sedan så blev vi ensamma ett tag. Han började prata med mig. Inget sexuellt eller så, utan bara vanligt prat, och han var verkligen supertrevlig! Han var väldigt mogen ... inte alls som killarna i min egen ålder. [bigsmile]

Det slutade med att jag gav honom min MSN och mitt mobilnr. Jag var såklart väldigt nervös för att ta kontakt med honom, med tanke på att han är 30 år och riktigt snygg, så jag väntade på att han skulle ta kontakt. Och så en vecka senare så gjorde han det! Han frågade om vi skulle "träffas"![love] När han skrev det (det var på MSN) så hoppade mitt hjärta verkligen till och jag fick fjärilar i magen.

Så vi träffades. Vi tog en promenad, sen bjöd han mig på pizza (inte särskilt romantiskt, jag vet :P), och sen kollade vi på en skräckfilm hemma hos honom ... och nu är jag helt borta!

Jag är helt sjukt kär i honom. Jag vet inte om han känner detsamma för mig ... då han inte har gjort några försök till att kyssa mig/ha sex, men jag tror nog att han gillar mig ändå. [crazy][wink]

Så, vad tycker ni? Är det OK att ta detta vidare så länge det sker på bådas villkor? Han är inte alls "för på", utan det är snarare så att jag 24/7 sitter och väntar på att han ska skriva till mig! [tard]

puss [love]


   
Citera

det är ju bara 13 år


   
SvaraCitera

Det är väl inte så konstigt, tycker jag. Skit i åldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brors kompis är ingen bra ide och han kommer att inse det.
Sen att han inte är för på är inte speciellt konstigt. Vi som har kommit upp lite i åldern har helt andra behov och tålamod.

Men ja om du nu vill så är det väl bara att köra på. Men du ska nog inte förvänta dig att han kommer att göra det samma i längden. Tvivlar på att ni har speciellt mycket gemensamt och som sagt. Det är dins brors polare. Det kommer bli livat.


   
SvaraCitera

Så här räknar man ut om åldersskillnaden är acceptabelt i samhället.

Först börjar man dela åldern på den äldsta med 2
sedan adderar man talet man får med 7
resultatet blir vad som kan tillåtas.

Ditt fall:
30/2 = 15
15+7= 22

Så nej.

Dold text: detta ska såklart inte tas seriöst, men det brukar ge en ganska okej bild om det hela

egentligen är bara åldern ett tal och kärleken är blind. Så go for it om det känns bra


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

Först börjar man dela åldern på den äldsta med 2
sedan adderar man talet man får med 7

isf borde jag vara tsm med en 17-åring [sad]


   
SvaraCitera

Enligt artikel 134 i strafflagen, de kriminella är samlag (heterosexuella eller homosexuella) person som har fyllt 18 med en känd person att vara under 16 år. Det spelar ingen roll på vems initiativ begått sexuella umgänge, i synnerhet har svaranden skyldig, även om den skadelidande har inlett sexuell kontakt.
Från 2-5 år i Fängelse [no-no]


   
SvaraCitera

Det är klart det är okej.

Men det kan ju blir problem om det blir ett seriöst förhållande, vilket du verkar förvänta dig eftersom du är kär. Om han är 30 år så kanske han tycker det är dags att börja fundera på att skaffa barn osv snart.


   
SvaraCitera

Sofiiiia93:

Hej ungdomar.se!

[bigcheers]


   
SvaraCitera

sergey:

Enligt artikel 134 i strafflagen

Vad snackar du om, i Sverige är man byxmyndig när man är 15 och helt lovlig att ha sex med.

Du måste ha tittat på något annat lands lagar.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

isf borde jag vara tsm med en 17-åring

Nej [zzz]
Den visar inte hur gammal din partner borde vara, utan vad som är det yngsta man kan vara ihop med utan att folk tycker att det inte är "okej".


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Vad snackar du om, i Sverige är man byxmyndig när man är 15 och helt lovlig att ha sex med.

Du måste ha tittat på något annat lands lagar.

Jag vet regler från mitt land inte stor skilnad mellan Swe


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

Den visar inte hur gammal din partner borde vara, utan vad som är det yngsta man kan vara ihop med utan att folk tycker att det inte är "okej".

aha, är trött säger vi


   
SvaraCitera

sergey:

Jag vet regler från mitt land inte stor skilnad mellan Swe

Hon är över 15, inte ens om killen vore 70+ så skulle det hela vara något olagligt i Sverige.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Hon är över 15, inte ens om killen vore 70+ så skulle det hela vara något olagligt i Sverige.

Min personlig åsikt: flesta av de svenska lagarna är inte korrekta och peka på de falska mål - men detta är min personlig åsikt


   
SvaraCitera