Aviseringar
Rensa alla

Kär i en 30-åring ... jag är 17 ...


Sofiiiia93:

sen bjöd han mig på pizza (inte särskilt romantiskt, jag vet :P)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man bortser från ålder kan kärlek uppstå mellan vem somhelst. Enligt devisen "kärleken är blind" som någon nämde tidigare. Kärlek tar ingen hänsyn till ålder. [confused]
I det stadie av livet du befinner dig i kan man tycka att han är lite för gammal. Men hade detta skett om sisådär 3-5 år hade nog ingen brytt sig. Eftersom du hade varit äldre.

Personligen tycker jag du ska följa magkänslan. Låt ingen hindra dig att gömma dig från dina egna känslor. Men var ärlig mot dig själv och främst emot dina närstående som bryr sig om dig.
Var dock uppmärksam och låt bara saker ske på bådas vilkor.
Hoppas allt går vägen och du blir lycklig med - eller utan honom[wink]

enhimmelskdrog:

det är ju bara 13 år

Mellan mina föräldrar är det 12 år. Den enda skillnaden mellan deras och detta fall var att de möttes när hon var 21 i ett annat Sverige som vi är vana vid idag.

sergey:

person som har fyllt 18 med en känd person att vara under 16 år

Dvs att det är straffbart att ha sexuellt umgänge med en person som inte är byxmyndig (fyllt 15). Bra att du klargjorde det, tror dock hon redan vet detta och snarare ville höra åsikter kring huruvida personer tycker, inte lagen.


   
SvaraCitera

aw. men det är vanligt att småtjejer blir det


   
SvaraCitera

Careface:

Mellan mina föräldrar är det 12 år. Den enda skillnaden mellan deras och detta fall var att de möttes när hon var 21 i ett annat Sverige som vi är vana vid idag.

är 14 år mellan mamma och pappa så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är 14 år mellan mamma och pappa så

Finns kända fall då skillnaden varit 20 år. Kort sagt, åldern kvittar [cute]


   
SvaraCitera
Correh

Sofiiiia93:

För ungefär tre veckor sedan så blev vi ensamma ett tag. Han började prata med mig. Inget sexuellt eller så, utan bara vanligt prat, och han var verkligen supertrevlig! Han var väldigt mogen ... inte alls som killarna i min egen ålder.

Han vet hur han ska snacka för att du ska tro det ja, men det enda han tänker på är att knulla din tighta lilla 17åriga fitta.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Jag tycker det låter en smula obehagligt att du inte ens är myndig och denna kille har varit vuxen ett bra tag, men det kanske funkar ändå.. Kärleken har ingen ålder (eller hur man säger), så det är inte däri problemet ligger. Jag tänker mer på det här med livserfarenhet, och olika levnadssätt. Killen är vuxen. Du säger att han är mogen. Du då, är du mogen för din ålder?
Det här med att "h*n kommer göra mig till en bättre människa" funkar inte för mig. Jag hoppas att du inte tänker så?


   
SvaraCitera

13 år är ingenting i jämförelse med 22 år
eller 30 år.


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

men det brukar ge en ganska okej bild om det hela

Bara om man är dum i huvudet


   
SvaraCitera

Det var tjugo år mellan mina föräldrar och jag har ett evighetscrush på någon som är äldre och jag inte alls borde ha det på.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det är väl inte så konstigt, tycker jag. Skit i åldern.


   
SvaraCitera

Correh:

men det enda han tänker på är att knulla din tighta lilla 17åriga fitta.

För om man vill det så ger man ju verkligen sig på sin kompis syrra[rolleyes]
finns horor ti sådant (nej, inte stor skillnad mellan 17 & 18).


   
SvaraCitera

Ja... Det kanske blir svårt men jo det skulle funka. Kärlek är viktigare än ålder.


   
SvaraCitera

Ja, det är ok.


   
SvaraCitera