Aviseringar
Rensa alla

Kär i en äldre


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag är en 13 år gammal tjej, som har blivit förälskad i en 22 år gammal man. Jag gillar ju honom, och han verkar ju gilla mig. Men det skiljer ju 9 år mellan oss. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet ju inte om det är rätt eller fel att bli kär i någon äldre.. Särskilt med tanka på hur gammal jag är :S

Behöver hjälp!


   
Citera

Hej! Du har absolut inte gjort något fel i att gilla eller bli kär i honom, och om han nu har känslor för dig är det inte heller något fel - känslor är inget man gör, det är något man har och inte så mycket att göra något åt. Vad ni gör av känslorna är ju det som spelar roll.

Håll det till lätta grejer till du blir äldre. Vill ni umgås så gör det, vill ni båda pussas och kramas så gör det men ha inte sex eller så - risken är stor att någon av er kommer må dåligt av det i efterhand på ett eller annat sätt, om inte annat för hur samhället ser på det hela. Du är ung och kan behöva en hel del tid för att veta hur du känner ifrågan, och jag vet själv att det finns gott om saker jag ville göra som ung men i efterhand har ångrat mig över.

Och om han på något sätt pressar dig om sex, typ tjatar, tafsar eller säger att ni inte kan umgås om ni inte håller på, stick direkt. Kan han inte vänta är han inte värd att umgås med.

EDIT: Och så en sak som kanske är uppenbar - om ni inte träffats många gånger på riktigt redan och på så sätt känner varandra, träffas INTE ensamma. Ha med en kompis eller så, se till att ha vänner som känner till situationen.


   
SvaraCitera

Been there, done that.


   
SvaraCitera

xXxNoraxXx:

gammal man

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heeej!

Jag e oxå 13 o har träffat flera äldre killar från nätet. Det e nästan lika varje gång. Om du inte e beredd på sex så skit i han. De går inte o bara va kär eller va kompis med en som e dubbelt så gammal. Han kan va jättesnäll men va beredd på han vill ligga me dej när ni träffas. E du med på det så kan de va hur mysigt som helst. De brukar börja med man träffas på nätet o chattar lite på msn. Tycker han e mysig o så. Byter bilder o så kanske han tycker jag e sexig. O så vill han träffas o har bil. Jag tycker det e pirrigt o vi bestämmer å träffas. Bestämmer en kväll när jag e ensam hemma. Ingen mer får veta. Tar på mej shorts eller en kort kjol. Går till platsen vi bestämt. Ringer han på mobilen. Säger jag längtar efter han. Han längtar efter mej. Jag darrar av spänning. Eller för de e vinter o jag e barbent hehe. Han kommer. Stannar bilen. Frågar om jag e Emma. Jag hoppar in i bilen. Både killen o jag brukar va nervösa i början. Fast de hjälper om man e barbent. Då brukar han känna på benen o sen vet man hur de slutar [crazy]

E säkert många tjejer som mår dåligt efteråt för det är fel o förbjudet o så. Fast jag tänder så på de så jag kan inte sluta. O det finns massor av äldre killar som vill hehe [wink]


   
SvaraCitera

fjortizzzemma:

O det finns massor av äldre killar som vill hehe

Denna kommentar luktar Greger 34 så det inte är sant!


   
SvaraCitera

fjortizzzemma:

Fast de hjälper om man e barbent. Då brukar han känna på benen o sen vet man hur de slutar

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xXxNoraxXx:

Jag vet ju inte om det är rätt eller fel att bli kär i någon äldre.. Särskilt med tanka på hur gammal jag är :S

det är inte fel, men man kanske behöver tänka efter lite om edt verkligen är kär du är..
det är en ganska vanlig men svår o komplicerad situation.
man hittar någon gullig kille på nätet, han skriver allt snällt man vill höra o säger massa fint o vet vad han vill osv. det visar säg att han är äldre men känslorna sprudlar om en. kan inte sluta tycka om honom.
för att komma med mer tankar kanske du kan skriva om ni träffats på riktigt och hur nära relation ni har osv?

att man tror att man är kär, fast egentligen är det inte så. är ju ganska vanligt. det är äntligen någon som ser än o säger massa snällt om en, någon som förstår o verkligen bryr sig. men det är för att man saknat allt det eller letar efter någon som ska tycka det så tror man att man är kär. men egentligen så är det bekräfftelsen om att man duger som gör en så glad. nu kan inte jag din historia o hur du är oså. men en tanke. om man har lite vänner eller dålig kontakt med föräldrar så kan det bli att man drar sig mot äldre för man tror dem förstår mer osv...

jag vet själv hur det är, tror ganska många känner igen sig faktiskt.

men det viktigaste av allt, SÄG NEJ om det är något som känns fel.<3


   
SvaraCitera

Är man kär så är man o då spelar det ingen roll om hjärnan säger att det är fel medan hjärtat vill fortsätta;) jag skulle följa hjärtat, ja det är mycket sötare med yngre tjejer oavsätt,

håller med skrivaren innan, känns det fel så säg nej, det håller jag med om för man ska inte göra något mot den andres vilja.


   
SvaraCitera

xXxNoraxXx:

Jag är en 13 år gammal tjej, som har blivit förälskad i en 22 år gammal man. Jag gillar ju honom, och han verkar ju gilla mig. Men det skiljer ju 9 år mellan oss.

Rätt eller fel, ja det är fel för lagen har sagt sitt, men om ni sköter det snyggt så är det ju ingen större fara o känns det rätt o tryggt för dej med han så tycker jag att du ska fortsätta, är det rätt? nej det är det inte heller men jag tycker att man ska följa sitt [love] före vad huvudet säger för man vill ju inte vara kär i nån för andra säger att det är mera normalt en att vara ihop med yngre eller äldre, följ ditt hjärta så blir det nog bäst,

kärleken är blind säger många, men om dom yttrar sig på ålderskillnaden så är inte kärleken blind heller.


   
SvaraCitera

"Lost"-stjärna har gift sig med 16-åring

han är 51. här finns video med henne:


   
SvaraCitera

retstickan:

här finns video med henne:

Tycker mig se att hennes blick är väldigt olycklig[n]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Tycker mig se att hennes blick är väldigt olycklig

ja, jo kanske d 🙁


   
SvaraCitera