Aviseringar
Rensa alla

Kär i en ny trots pojkvän, hjälp mig!!!


Ämnesstartare

Hej, jag behöver hjälp med en sak som jag skäms för mycket för att kunna prata om det med mina vänner, så jag bestämde mig för att testa det här i stället.

För två år sedan träffade jag en kille, "Alex". Vi pratade massor (msn, sms, telefon) och umgicks rätt mycket. Jag blev kär i honom direkt men var helt säker på att han inte kände likadant så till slut orkade jag inte umgås med honom mer, på grund av mina känslor. Vi gled ifrån varandra och slutade prata helt. Trots det så kom jag aldrig riktigt över honom.

I år träffade jag en ny kille, "Jakob". Blev kär direkt och det gick rätt fort fram så bara några veckor senare blev vi tillsammans. Det visar sig att Jakob och Alex är vänner men jag bryr mig inte så mycket om det.

Lite innan jag och Jakob blev officiella så började jag, av en slump, prata lite med Alex igen. Jag hoppades att jag kunde få tillbaka honom som vän, för jag hade verkligen saknat honom. Men så erkänner han att han faktiskt gillade mig då, för två år sen, och jag får en chock men berättar att jag också gjorde det. Vi har nu börjat umgås lite smått igen.

Det är nu mitt problem har uppstått: Jag har fått tillbaka mina känslor för Alex. Men..

1. Jag har ingen aning om vad Alex känner.
2. Eftersom de är vänner så vet jag inte om Alex skulle kunna göra så mot Jakob. De känner inte varandra så bra att de typ umgås.
3. I år så dumpade Alex' tjej honom och blev tillsammans med en kompis till honom, och det knäckte honom rätt mycket. Men han är fortfarande vän med kompisen.
4. Alex har en tjejkompis. Hon bor på en annan ort och måste flyga/åka tåg för att ta sig hit men de verkar gilla varandra rätt mycket. Han har sagt att de inte har något på g, dock.
5. Jag vet att Jakob är en bättre pojkvän än Alex...

Snälla, hjälp mig!!! [cry]


   
Citera

R2D2:

Jag vet att Jakob är en bättre pojkvän än Alex...

ja men då så.


   
SvaraCitera

Tycker inte du ska göra slut med din pojkvän om du fortfarande tycker om honom, men om du inte gör det så ser jag inget problem i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja men då så.

Med "bättre pojkvän" menar jag alltså att han är en sådan som hör av sig mer osv.
Och jag tycker självklart fortfarande om min pojkvän med just nu känns det som om jag gillar Alex mer. Det kan ju vara så att det bara beror på gamla känslor och då hade det ju varit värdelöst att behöva såra Jakob bara för att stå där som en idiot. Känner mig redan som ett asshole så...


   
SvaraCitera

R2D2:

...

fortsätt vara med din nuvarande kille, det kommer bli bäst så.


   
SvaraCitera

R2D2:

5. Jag vet att Jakob är en bättre pojkvän än Alex...

där har du ditt svar


   
SvaraCitera

dumpa honom ba, det är inte så svårt. inte kul att va ihop med folk trots att man inte vill liks.


   
SvaraCitera

obs läste bara rubriken så vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

obs läste bara rubriken så vet inte

hahaha ja precis


   
SvaraCitera

Bara du vet vem du gillar bäst.


   
SvaraCitera

Ring tv4, det här skulle bli en bra dokusåpa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Ring tv4, det här skulle bli en bra dokusåpa!

Bästa tipsen hittils! Det blir en blandning mellan Bachelorette och Fear Factor - de får tävla om min kärlek genom att äta småkryp. Och självklart lagar kändisar mat och sjunger någon annans sång samtidigt.


   
SvaraCitera

efter att ha läst rubriken:

gör slut om du är kär i någon annan


   
SvaraCitera

R2D2:

Bästa tipsen hittils! Det blir en blandning mellan Bachelorette och Fear Factor - de får tävla om min kärlek genom att äta småkryp. Och självklart lagar kändisar mat och sjunger någon annans sång samtidigt.

Är du snygg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Är du snygg?

Självklart


   
SvaraCitera