Aviseringar
Rensa alla

Kär i en populär tjej


Ämnesstartare

Hej! Är en kille i högre tonåren som går på gymnasiet. När vi började andra året började en tjej i min klass skriva mycket med mig som jag tidigare haft lite känslor för utan att hon visste. Jag fattade snabbt tycke för henne. Hon är populär bland många killar utanför klassen då hon är väldigt attraktiv och populär. Vi skriver nästan hela tiden och hon har bland annat sagt att jag är den enda vettiga i klassen. Till problemet: jag är inte den som ser jättebra ut men jag är heller inte skitful. Hon är snygg och hon vet om det. Hon är alltså lite över min nivå och är som sagt populär. Varför skulle hon vilja va med någon som mig? Vi har också kommit in på ämnet när vi skriver och jag har berättat för henne att hon ser bra ut. Hon snackade nån gång om att hon var ful (kanske för bekräftelse) varpå jag svarar att ”hon ser bättre ut än alla andra”  Sedan skrev jag att om hon är ful är jag typ ringaren i notre damme. På det svarar hon ”hahahaha verkligen inte”. vet att det är svårt för andra att svara på frågan om hon tycker om mig eller om jag borde göra något åt det. Men jag trivs jättemycket med henne bara att egentligen skulle det aldrig kunna bli något för att hon är för attraktiv för mig. Min fråga är: Tror ni hon tycker om mig om hon håller på och skriver jättemycket, retas med mig osv.? Menar hon att jag ser bra ut när hon sa ”verkligen inte” när jag sa att jag var ful? 

Mvh förvirrad kille


   
Citera
theooz

Äsch sluta försök lista ut saker och visa bara att du är intresserad av mer än vänskap. Men låter som ren vänskap det du berättar nu iallafall. Du kan ändå fortfarande go for it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla bruh moment asså. En sak vi vet i alla fall är att hon tycker väldigt mycket om dig, som en vän i alla fall. Berätta för henne att du har känslor för henne och sen får det bli som det blir. Lycka till normie


   
SvaraCitera

Bli inte friendzonad bara


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Olof123:
Hej! Är en kille i högre tonåren som går på gymnasiet. När vi började andra året började en tjej i min klass skriva mycket med mig som jag tidigare haft lite känslor för utan att hon visste. Jag fattade snabbt tycke för henne. Hon är populär bland många killar utanför klassen då hon är väldigt attraktiv och populär. Vi skriver nästan hela tiden och hon har bland annat sagt att jag är den enda vettiga i klassen. Till problemet: jag är inte den som ser jättebra ut men jag är heller inte skitful. Hon är snygg och hon vet om det. Hon är alltså lite över min nivå och är som sagt populär. Varför skulle hon vilja va med någon som mig? Vi har också kommit in på ämnet när vi skriver och jag har berättat för henne att hon ser bra ut. Hon snackade nån gång om att hon var ful (kanske för bekräftelse) varpå jag svarar att ”hon ser bättre ut än alla andra”  Sedan skrev jag att om hon är ful är jag typ ringaren i notre damme. På det svarar hon ”hahahaha verkligen inte”. vet att det är svårt för andra att svara på frågan om hon tycker om mig eller om jag borde göra något åt det. Men jag trivs jättemycket med henne bara att egentligen skulle det aldrig kunna bli något för att hon är för attraktiv för mig. Min fråga är: Tror ni hon tycker om mig om hon håller på och skriver jättemycket, retas med mig osv.?

Alltså grabben, du har en chans på henne, hon visar ett tycke för dig och tjejer gillar killar med bra självkänsla och bra självförtroende även om man inte ser skitsnygg ut. Jag tycker att du ska satsa på henne och inte tänka att ''hon är snyggare än mig och därför har jag ingen chans'', du har en chans och du ska ta den.

Olof123: Menar hon att jag ser bra ut när hon sa ”verkligen inte” när jag sa att jag var ful?

Ja, hon tycker att du ser bra ut. Alltså jag har länge fått för mig att jag inte ser bra ut eller är under medel men nu tycker jag att jag ser bättre ut än medel. Nu har jag bra självförtroende och bra självkänsla man måste våga och ta för sig här i livet annars så får man inte det man vill ha. Du borde fråga henne vad hon tycker om dig och fråga typ, ''är jag en kille som du kan tänka dig att bli ihop med?''.


   
SvaraCitera

Och förövrigt Olof, säg till henne vad du tycker om henne, säg till henne att du uppskattar/trivs med henne jättemycket.


   
SvaraCitera

Övertänk inte mannen


   
SvaraCitera

Olof123: förvirrad


   
SvaraCitera

Ouch, du har matat hennes ego ganska mycket. Nästa gång ni ses var rak och fråga om en dejt, då får du svart på vitt om hon endast ser dig som en vän eller någonting mer. 


   
SvaraCitera