Aviseringar
Rensa alla

Kär i en tjej


Ämnesstartare

Hej,

Det är så att jag är 18 år gammal och hon är 26 år gammal. Har totalt kärat ner mig i henne och vet inte vad jag ska göra riktigt heller...

Är det helt kört, eller ska jag försöka?


   
Citera

Svårt att säga om det är kört eller inte utan att veta mer. Hur känner ni varandra? Hur väl känner ni varandra? Tyder något på att hon skulle kunna vara intresserad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Svårt att säga om det är kört eller inte utan att veta mer. Hur känner ni varandra? Hur väl känner ni varandra? Tyder något på att hon skulle kunna vara intresserad?

Hur vi känner varandra vill jag inte gå in på, men vi känner varandra ganska väl.

Hon är väldigt öppen mot mig också, pratar om allt möjligt så att säga:P


   
SvaraCitera

Varpire:

Hur vi känner varandra vill jag inte gå in på, men vi känner varandra ganska väl.

Det har dock ganska betydelse. Om hon är en person med någon slags auktoritet över dig så borde du skippa, din lärare/chef etc.

Varpire:

Hon är väldigt öppen mot mig också, pratar om allt möjligt så att säga:P

Då kanske du med kan prata om allt, dvs även dina känslor för denne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Det har dock ganska betydelse. Om hon är en person med någon slags auktoritet över dig så borde du skippa, din lärare/chef etc.

Okej, men har lärt känna henne genom en kompis, så...

Supply and Demand:

Då kanske du med kan prata om allt, dvs även dina känslor för denne?

Nja, vet inte riktigt hur hon skulle tänka om det[surprised]


   
SvaraCitera

Varpire:

Okej, men har lärt känna henne genom en kompis, så...

Så ni anser er vara kompisar nu?

Varpire:

Nja, vet inte riktigt hur hon skulle tänka om det[surprised]

Och det kommer du aldrig veta om du inte frågar [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Så ni anser er vara kompisar nu?

Nee, inte direkt...

Supply and Demand:

Och det kommer du aldrig veta om du inte frågar [wink]

Men om hon tycker att det är konstigt då?


   
SvaraCitera

Varpire:

Nee, inte direkt...

Vad är ni då, eller ni känner knappt varandra?

Varpire:

Men om hon tycker att det är konstigt då?

Då är er relation rätt körd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Vad är ni då, eller ni känner knappt varandra?

Vi känner varandra helt okej, så att säga...


   
SvaraCitera

Varpire:

Vi känner varandra helt okej, så att säga...

Så du är totalt nerkärad i någon du känner helt okej? Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varpire:

Är det helt kört, eller ska jag försöka?

Ingenting är ''kört'' men det är ju definitivt svårare med tanke på åldersskillnaden. Du är ung och oerfaren. Förmodligen inte ens ur gymnasiet och hon är vuxen med förmodligen ett arbete och annat ''vuxet'' på gång. Hon kommer dessutom upp i åldrarna och hon börjar säkert dra sig mot att skaffa barn snart.

Sedan är det få tjejer i den åldern som vill ha en yngre kille. Speciellt så mycket yngre (det kommer sen när hon passerat 40).

Många tjejer vill ha en alphahane. En som kan förmedla tyrgghet i form av rikedom, makt eller en med bra självförtroende.

Vad har hon haft för pojkvänner tidigare?
Är det sånna där typiska bad boys eller om du har tur så kanske hon söker sig djupare?

Det värsta dock du kan göra är att säga att du ''kärat ner dig'' eller över huvuvd taget ens nämna känslor och sånt för en tjej du är på g med. Så på dig, var charmig med glimten i ögat så kanske det slår gnistor.


   
SvaraCitera

Varpire:

Är det helt kört, eller ska jag försöka?

Försök! [wink]


   
SvaraCitera

Varpire:

Är det helt kört, eller ska jag försöka?

Kör på det. [smile]


   
SvaraCitera

Kloroform löser alla dina problem


   
SvaraCitera
mynona

Varpire:

Det är så att jag är 18 år gammal och hon är 26 år gammal.

Det spelar ingen roll. Om du är rädd för något sånt här:

FreeWay89:

Förmodligen inte ens ur gymnasiet och hon är vuxen med förmodligen ett arbete och annat ''vuxet'' på gång. Hon kommer dessutom upp i åldrarna och hon börjar säkert dra sig mot att skaffa barn snart.

...så är det inget du behöver bry dig om. Folk har olika erfarenheter oavsett ålder och olika livsplaner oavsett vad dom anses borde vilja i sin ålder. Visst kanske hon tvekar lite i början därför att det går lite utanför vad man har fått lära sig är okej, men om hon är/blir kär i dig är det betydelselöst. Numera är det inte längre så ovanligt att tjejer har yngre killar, fast man kanske inte pratar så mkt om det.

En del yngre killar kanske också oroar sig för sånt här:

FreeWay89:

Många tjejer vill ha en alphahane. En som kan förmedla tyrgghet i form av rikedom, makt

Men det är inte heller något som betyder mycket, särskilt inte om man som hon är gammal nog att ha ett såpass gott självförtroende att man blivit trygg i sig själv. Att kvinnor dras till makt är mycket av ett missförstånd som kommer sig av det faktum att kvinnor förut gifte sig med maktmän för att själv få del av den makten, vilket inte är samma sak som att attraheras av maktmän.

Varpire:

Är det helt kört, eller ska jag försöka?

Man ska alltid försöka, annars ångrar man sig sedan[y] Hur du ska försöka är en annan sak. Det vore nog ingen bra idé att bara gå fram till henne och plötsligt säga att du är kär. Du får helt enkelt försöka umgås mer med henne och lära känna henne först. Om du är blyg etc så behöver du ju inte säga att du vill "dejta", bara att du vill träffas och göra något.


   
SvaraCitera