Aviseringar
Rensa alla

Kär i en tjej som bara vill vara kompis


Ämnesstartare

Jag är kär i en tjej som har gjort klart för mig att hon bara vill vara min vän. Trots det så sover vi över hos varandra och håller om varandra och håller händer. Men inga kyssar.

Hon säger som sagt trots detta att vi bara ska vara vänner och att jag inte ska förvänta mig något mellan oss, men det känns verkligen som att hon inte riktigt menar det.

Är det då smart av mig att "testa" henne. Vara med andra tjejer så att hon vet om det och se hur hon reagerar, eller vad ska jag göra?
Det känns som att hon är kär i mig med.


   
Citera

Hon vill nog bara mysa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bububu:

Det känns som att hon är kär i mig med.

Alltså, hon kanske inte vill skynda eller ha bråttom? Hon kanske är lite rädd att få känslor eller visa sina känslor för någon? Hon kanske bara är lite avvaktande?

Men sen så ska du ju själv känna efter. Det kan ju inte hålla på sådär hur länge som helst heller, visst ett par månader tills att ni känner varandra jättebra men hon kan ju inte gå omkring och "leka" med dina känslor för henne? Det finns en gräns när man är avvaktande eller när man leker med någons känslor.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Hon vill nog bara mysa.


   
SvaraCitera

bububu:

Jag är kär i en tjej som har gjort klart för mig att hon bara vill vara min vän. Trots det så sover vi över hos varandra och håller om varandra och håller händer. Men inga kyssar.

Det där låter fel på så många sätt. D:

Du är för snäll som låter dig användas som ett jgossedjur. Man up, dude. Vill du ha henne får du sluta vara en sån fjolla. Jag kan tänka mig att hon tar din uppmärksamhet för givet, så ge den till andra och var dissig mot henne så får du se att hon kommer reagera, tro mig.


   
SvaraCitera

Eller så kommer du bara såra henne och då är det kört. Hon kanske vill testa dig och se om du bara är intresserad av henne som potentionell flickvän eller om du faktiskt genuint gillar henne? Gå inte bara vidare till nästa, även om avsikten är att väcka hennes uppmärksamhet. Det kommer med stor trovärdighet slå helt slint och kanske förstöra även vänskapsbiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lodjuret:

Eller så kommer du bara såra henne och då är det kört.

eller så har schism rätt..
[wink]


   
SvaraCitera
Hando

bububu:

med andra tjejer så att hon vet om det och se hur hon reagerar,

Gör't [y]


   
SvaraCitera

oOJoelOo:

eller så har schism rätt..

Kanske det. [smile] Det lär ju trådförfattarn märka såsmåningom. Det är bara vad jag tror.


   
SvaraCitera

Byt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera