Aviseringar
Rensa alla

Kär i honom


Ämnesstartare

Hej! [smile]
Jag är en bisexuell kille på snart 14 år. Det finns en kille i vår klass som jag tycker mycket om. Jag tycker att han är snygg, söt, schysst osv. Jag har många gånger velat krama honom eller till och med kyssa honom! Jag vet inte vad jag ska göra! Ska jag säga att jag gillar honom eller att jag är bi till honom eller ska jag dölja det?
Idag fanns det inga platser kvar på bussen, bara en, bredvid mig och han satte sig där. Jag blev så sjukt kär! [love] Jag vet inte ifall han är bi eller hetro eller vad han nu är.
Annars har jag inte kommit ut än. Jag vågar göra saker, jag är bara lite långsam. Så vad tycker ni jag ska göra? Hjälp mig! Och snälla, inga elaka kommentarer!
Med Vänliga Hälsningar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

pizza13:

Jag vet inte ifall han är bi eller hetro eller vad han nu är.
Annars har jag inte kommit ut än. Jag vågar göra saker, jag är bara lite långsam.

Tänk på att de flesta i din ålder inte har hittat sin sexualitet än. Alltså vet de inte om de är "bi", "hetero" eller "homo". Ta kontakt med honom, absolut. Men gå långsamt fram och känn efter vart han verkar ligga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingersprints

Hur vet jag ifall han kanske är intresserad då? Vi är väldigt bra vänner.
Idag diskuterade vi frågor och bland dem var det en som löd ungefär "Om någon i din familj eller vänner skulle berätta för dig att den var homosexuell, skulle du hjälpa personen och acceptera det?" Nu var frågan inte riktigt så för det var på engelska men ni förstår. Han och många andra (nästan alla) i klassen svarade ja på den. Vi ska nämligen läsa en bok där det finns en homosexuell 13-åring i. Jag tänkte att jag kanske skulle kunna komma ut snart, då jag vet att många är så accepterande.


   
SvaraCitera

Kidnappa han och tvinga fram det ur han?
...

Nej, men försök att ta kontakt med människan fråga lite försikigt och sånt.

Ignrorera det första jag skrev, får lite random tankar nu efter morgonspliffen [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizza13:

et finns en kille i vår klass som jag tycker mycket om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urbex!
Tack för ett SERIÖST svar! [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska komma ut. Vara öppen med det. På så sätt kanske nyfikna och/eller experimentella killar tar kontakt med dig. Och vips så vet du vilka du kan satsa på.


   
SvaraCitera
Exner

stereo total:

satsa på


   
SvaraCitera

Gillar han också pizza?


   
SvaraCitera

pizza13:

Om någon i din familj eller vänner skulle berätta för dig att den var homosexuell, skulle du hjälpa personen och acceptera det?" Nu var frågan inte riktigt så för det var på engelska men ni förstår. Han och många andra (nästan alla) i klassen svarade ja på den.

skönt att det finns folk som inte är homofober! 😀

pizza13:

Vi ska nämligen läsa en bok där det finns en homosexuell 13-åring

vad heter boken!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizza13:

Jag tänkte att jag kanske skulle kunna komma ut snart, då jag vet att många är så accepterande.

Ba göre. Säg till vem som helst så lär det väl spridas ryktesvägen rätt snabbt ändå, du behöver inte göra en stor grej av det om det känns jobbigt. [crazy] Efter det är det väl bara att se hur han reagerar omkring dig när han vet att eventuell relation inte längre är helt otänkbart för dig.

Är han mer på plötsligt så vill han ligga: börja ragga.
Är han avvikande så är han rädd för att acceptera sin sexualitet: ragga mera.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jeppson97:

vad heter boken!?

Boken är på engelska och heter "Totally Joe". Man kan endast köpa det på nätet.


   
SvaraCitera

pizza13:

Urbex!
Tack för ett SERIÖST svar! [smile]

Lugnt!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du hittar någon annan . Vänta, kanske det blir inte som du trodde det ska vara ! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Du hittar någon annan . Vänta, kanske det blir inte som du trodde det ska vara !

Men jag ÄR verkligen kär i honom känner jag.[love] Jag kan inte släppa taget!

Först skrev jag ju att jag vågar göra saker, men nu känner jag mig så himla feg. [mad] Jag väntar alltid på rätt tidpunkt för att berätta för honom att jag älskar honom, men den rätta tidpunkten verkar aldrig komma!!! [mad] Varför är man så himla nervös och rädd innan man kommer ut??? [confused] Jag vill vara med honom, umgås med honom, som ett vanligt par! [love] Vi kommer antagligen att gå kvar i samma klass i 2,5 år till, jag kan knappt hålla mig! Jag måste berätta det för honom. När tror NI att den rätta tidpunkten kan vara?
Tack för svaren!


   
SvaraCitera