Aviseringar
Rensa alla

kär i kompis?!


Ämnesstartare

Hej

Det är så att jag gått och kärat ner mig i en kompis.

Vi har inte känt varann så länge, men för någon månad sedan gick vi skitbra ihop, pratade på facet konstant, och spenderade efter det en skitmysig kväll tillsammans, bara hon och jag (vilket resulterade i att jag sov över hos henne, dock på soffan).

Men efter det har jag märkt att hon börjat träffa någon kille, vet inte hur seriöst det är eller så, men jag mår skitdåligt av det.

Vi är fortfarande ganska bra vänner, men det är allt vad jag tror hon ser mig som, en vän.

Vi ska dock åka iväg och spendera en weekend tillsammans, hon, jag och ett litet antal kompisar (inte den där killen).

Någon som har några råd? Ska jag berätta för henne hur jag känner?

Tacksam för svar!


   
Citera

migmigmig:

Ska jag berätta för henne hur jag känner?

Ja, gör det! [party]


   
SvaraCitera

känner igen mig jäkligt mycket i din text.

jag berättade hur jag kände och efter det gick allt åt helvete [smile]

men självklart ska du berätta, är det enda rätta.


   
SvaraCitera
kachin

alltså ska lyfta ett varnande finger för att säga det rätt ut.
kan lätt bli så att hon kommer ta avstånd från dig osv
inte för att hon inte gillar dig, utan för att hon blir förvirrad/rädd
kanske bättre att gå lite lugnare fram
se hur hon reagerar när du blir lite mindre kompisaktig och är hon med på noterna är de ju bah o åk [wink]


   
SvaraCitera

Hehe ägd [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin har rätt gå långsamt fram och se hur hon reagerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chaus:

kachin har rätt gå långsamt fram och se hur hon reagerar

Har gjort det, i viss mån. Bl.a. genom den där kvällen vi spenderade tillsammans, bara hon och jag.

Ett par av anledningarna till att jag inte gjorde något då, var dels pga att hon bara för någon månad sedan gjort slut med sin dåvarande pojkvän, och bara ett par dagar innan den där kvällen så chattade vi, och då kom det bl.a. upp att hon började få tillbaka lite känslor för honom, men att hon inte ville det.
Och dels arbetar vi på samma jobb, och det kommer nog bli en del jobbiga situationer där efter att jag berättar för henne...

Hur mer ska jag visa henne tycker ni?


   
SvaraCitera