Aviseringar
Rensa alla

kär i min bästa vän och kk


Ämnesstartare

Hej! är en tjej på 19 år som för ett och ett halvt år sen började ligga med min bästa vän jag haft sen jag var nio då våra föräldrar var väldigt bra vänner.
 vet inte riktigt hur allt började men det ena ledde till de andra å vi hamnade I min säng och han tog min oskuld. Och sen dess har det fortsatt med något uppehåll där en gång när han träffade en annan tjej I nån månad. Men jag är också fruktansvärt kär I den här killen sen jag var 11 år gammal (va man då trodde kärlek va) och vet snart inte vart jag ska ta vägen längre (han vet förstås inte). Vi brukade va varje dag, kunde prata om allt möjligt men nu på sistone vet ja inte va som har hänt. Han hör nästan aldrig av sig längre och gör han det så slutar det alltid med att vi hamnar i sängen även fast jag intalat mig själv innan jag går dit att jag inte ska göra något med honom. Har försökt avsluta det här vänner med "fördelar" ett bra tag. Men kommer alltid tillbaka så fort han öppnar munnen ändå.  Vill ju ha sex med honom men samtidigt så sätter jag mig i en situation där jag kan bli så jävla sårad, eftersom han vet inte vad jag känner så då tänkter inte han på att det sårar mig när han håller på å står t ex å hånglar med nån annan när vi kanske är ute på krogen. Men ganska förvånadsvärt att han inte haft samlag med någon under tiden det var "vi" eller vad man ska säga. Jag är ganska osäker i mig själv och finner inte mig själv attraktiv alls medans han är skit snygg, och kanske inte går all-in i vårat sexliv så fattar inte ens varför han stannat när han kan få så mycket bättre.. men varför har han blivit så stel mot mig? tror det är det som gör ont mest nu faktiskt.. saknar min bästa vän. å hur fan ska jag kunna komma över denna killen? och han vill hålla vårat "förhållande" hemligt, skäms han över mig ? men varför skulle han då ligga med mig? förstår ingenting..
 VAR BARA TVUNGEN Å SKRIVA AV MIG LITE, FÖRLÅT FÖR DÅLIG GRAMMATIK Å SKIT 


   
Citera

JosefinJohansson: Men jag är också fruktansvärt kär I den här killen sen jag var 11 år gammal (va man då trodde kärlek va)

Har ej upplevt kärlek annorlunda, är det verkligen så stor skillnad!? 

Han ser nog dig som ett andrahandsval kanske, låt han inte utnyttja dig nåt mer! Icke!


   
SvaraCitera
Åtta

JosefinJohansson: (han vet förstås inte).

Där är ditt problem. Berätta det för honom, annars kommer knappast något att förändras.


   
SvaraCitera

S3ON:
       
Han ser nog dig som ett andrahandsval kanske, låt han inte utnyttja dig nåt mer! Icke!

Tror det med, du borde hitta en annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Där är ditt problem. Berätta det för honom, annars kommer knappast något att förändras.

vet det, men samtidigt rädd och berätta för honom för tror inte han känner samma sak och är rädd att våran vänskap ska förstöras och att han ska ta ännu mera avstånd från mig..

iatebaronxoxo:

Tror det med, du borde hitta en annan

vet , så svårt bara, försökt att va med andra med känns aldrig rätt

S3ON:

Har ej upplevt kärlek annorlunda, är det verkligen så stor skillnad!? 

Han ser nog dig som ett andrahandsval kanske, låt han inte utnyttja dig nåt mer! Icke!

har också funderat på det.. så svårt att hålla mig borta från honom bara, försökt flera ganger 🙁 måste verkligen komma på ett sätt å komma över han..


   
SvaraCitera

Mitt sätt att komma över någon är att:
- va med dina vänner
- sup
- gör dig as het
- snacka med många andra killar
- skriv inte till honom
- ta bort alla minnen med honom
typ! Tumme upp


   
SvaraCitera

aoutch. 
ligg aldrig med bästa vännen, särskilt inte om du har/har haft romantiska känslor för hen.

tror han bara ser dig som ett andrahandsval, och om så är fallet är det jävligt onice att kära ner sig ytterligare genom att fortsätta ha intim kontakt.
alltså att prata med honom om det KAN ju vara en idé, lite beroende på hur er relation ser ut: tyvärr kan det ju bli ganska jävla stelt efter att man erkänt känslor för någon som inte besvarar dem. 

det är ju lättare sagt än gjort att sluta ligga med någon bara sådär dock. 
särskilt iom att du sexdebuterade med honom (alltid lite speciellt), du finner honom attraktiv, du har varit intresserad av honom jävligt länge och att du känner honom på ett djupare plan (antar jag pga bästa kompisar) så det blir inte ""bara"" sex.
du har ju inte direkt oddsen på din sida tyvärr :/

har personligen aldrig kunnat hålla kk-relationer på en bra nivå ifall jag känner personen: utvecklar ALLTID känslor, ibland romantiska känslor och ibland äckelkänslor. så jobbigt. 

tror att du kommer tacka dig själv i framtiden ifall du slutar vara intim med honom. kanske behöver ni vara ifrån varandra helt ett tag för att det ska fungera? 
det kommer att vara tungt men du får finna sätt att ta dig igenom det. du vill ändå inte ligga med någon som bara ligger med dig för att han inte hade någon bättre för stunden, eller hur? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iatebaronxoxo:

Mitt sätt att komma över någon är att:
- va med dina vänner
- sup
- gör dig as het
- snacka med många andra killar
- skriv inte till honom
- ta bort alla minnen med honom
typ! Tumme upp

tack för tipsen! 🙂  vill ju ha kvar han som vän men vet inte om jag någonsin kommer komma över han då ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

aoutch. 
ligg aldrig med bästa vännen, särskilt inte om du har/har haft romantiska känslor för hen.

tror han bara ser dig som ett andrahandsval, och om så är fallet är det jävligt onice att kära ner sig ytterligare genom att fortsätta ha intim kontakt.
alltså att prata med honom om det KAN ju vara en idé, lite beroende på hur er relation ser ut: tyvärr kan det ju bli ganska jävla stelt efter att man erkänt känslor för någon som inte besvarar dem. 

det är ju lättare sagt än gjort att sluta ligga med någon bara sådär dock. 
särskilt iom att du sexdebuterade med honom (alltid lite speciellt), du finner honom attraktiv, du har varit intresserad av honom jävligt länge och att du känner honom på ett djupare plan (antar jag pga bästa kompisar) så det blir inte ""bara"" sex.
du har ju inte direkt oddsen på din sida tyvärr :/

har personligen aldrig kunnat hålla kk-relationer på en bra nivå ifall jag känner personen: utvecklar ALLTID känslor, ibland romantiska känslor och ibland äckelkänslor. så jobbigt. tror att du kommer tacka dig själv i framtiden ifall du slutar vara intim med honom. kanske behöver ni vara ifrån varandra helt ett tag för att det ska fungera? 
det kommer att vara tungt men du får finna sätt att ta dig igenom det. du vill ändå inte ligga med någon som bara ligger med dig för att han inte hade någon bättre för stunden, eller hur? 

har testat metoden med att hålla mig borta och fort jag tror att jag äntligen kommit över honom så får jag syn på honom någonstans och är tillbaka på ruta ett. Bara det att ingen har sett på mig eller behandlat mig så som han gjort, gör de bara ännu svårarare..


   
SvaraCitera

JosefinJohansson: har testat metoden med att hålla mig borta och fort jag tror att jag äntligen kommit över honom så får jag syn på honom någonstans och är tillbaka på ruta ett. Bara det att ingen har sett på mig eller behandlat mig så som han gjort, gör de bara ännu svårarare..

det KOMMER komma en dag då något behandlar dig bättre och ser dig mer/på ett ännu bättre sätt. 


   
SvaraCitera

JosefinJohansson:

tack för tipsen! 🙂  vill ju ha kvar han som vän men vet inte om jag någonsin kommer komma över han då ..

Berätta att du behöver en ''paus'' från honom & när du är över honom så kan du höra av dig till honom och ni kan återgå till vänner 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

det KOMMER komma en dag då något behandlar dig bättre och ser dig mer/på ett ännu bättre sätt. 

vi får väl hoppas på det ! 🙂

 

 

 


   
SvaraCitera

Hade typ samma situation som du, hade känt killen i 3 år och vi var verkligen "bästisar". För o avsluta det vi hade slutade jag prata med han helt och håller, svarade knappt på sms i 3 månader. sen efter det kände jag att jag var över honom och kunde börja prata mer med han igen, utan att känna något 🙂


   
SvaraCitera
Yaren

JosefinJohansson:

(va man då trodde kärlek va) 

Är så trött på att folk inte tror att barn kan bli kära/förälskade på riktigt 🙁 


   
SvaraCitera